خبرهای داغ:
همایش سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده های کارکنان لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع) در محل حسینه ی اعظم ثار الله ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۸۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده های کارکنان لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع) سپاه شهداء استان آذربایجان غربی در محل حسینه ی اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با استقبال گسترده ی خانواده ها ی کارکنان و رزمندگان لشکر عملیاتی 3 حمزه(ع) و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی توسط فرهنگی و امور خانواده ی لشکر برگزار شد ،‌ حجت السلام والمسلمین میرزایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع)در سخنانی با خیر مقدم گویی به تمام میهمانان در خصوص همایش سبک زندگی اسلامی گفت:

در رابطه با همایش سبک زندگی اسلامی و اهمیت این موضوع همین بس که در دین مبین اسلام هیچ نهادی بالاتر از خانواده وجود ندارد و ارج نهادن و ارزش نهادن به این نهاد مقدس یکی از واجبات است.

شما خانواده های محترم کارکنان و رزمندگان لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع) همیشه با صبوری و استقامت های خود زمینه ساز مجاهدت های همسران خود در میدان های نبرد بوده اید و از این نظر کار شما دقیقا برابر با جهاد است و بدون شک خداوند متعال اجر و پاداش بزرگی به شما خواهد داد.

بزرگترین الگوی سبک زندگی اسلامی حضرت فاطمه الزهرا(س) است

عزیزان این را فراموش نکنید که در سبک زندگی اسلامی ما الگوهای بی مانندی همچون حضرت فاطمه الزهرا(س) را داریم که اگر هر خانواده و بخصوص هر زنی مطالعه ای در زندگی آن بانوی بزرگوار داشته باشد ،‌بدون شک به سبک واقعی زندگی اسلامی دست پیدا خواهد کرد.

واقعیت امر این است که زندگی کردن به سبک اسلامی هم بسیار راحت است و هم بسیار سخت ، راحت از این جهت که دستورات اسلام در خصوص زندگی بسیار آشکار و واضح است و هر کس بخواهد می تواند از این دستورات بهره ی لازم را ببرد ،‌سخت است از این نظر که بله در زندگی اسلامی بعضی رفتارهای مادی و دنیا پرستانه کم رنگ می شوند و این موضوع می تواند برای افرادی که کمی وابسته ی دنیای مادی هستند سخت باشد.

اگر در راه خدا قدم بر دارید خداوند هم به شما کمک خواهد کرد

به هر حال خداوند در تمام راه هایی که به سوی او باشد و برای او باشد حتما به بنده ی خود کمک می کند و این را بدانید اگر هر کس تصمیم بگیرد در راه خدا و بر اساس دستورات او عمل کند خداوند حتما به او کمک خواهد کرد.

در بخش دیگری از همایش سبک زندگی اسلامی دکتر عزیزی در صحبت های خود درباره ی خانواده گفت: امسال چون با نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا(س) آغاز شده است پس سال خانم ها خواهد بود ، آقایان باید توجه کنند که درست است روز مرد نزدیک می شود اما همیشه روز زن است ،‌ و باید جایگاه و ارزش زن در خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی همیشه حفظ شود.

از خود گذشتگی پایه های زندگی را محکم تر می کند

وی افزود: این نکته قابل ذکر و بسیار مهم است که متاسفانه اکثر مشاجرات خانوادگی بین زن و مرد به این علت پیش می آید که هیچ یک از طرفین کوتاه نمی آیند ،‌زوجین باید توجه داشته باشند که اگر در یک چنین وضعیتی هستید باید این را بدانید که درک درستی از زندگی مشترک نداشته اید .

در زندگی مشترک برخی مواقع پیش می آید که باید یکی از طرفین کوتاه بیاید ، نترسید از ارزش شما کاسته نمی شود بر عکس اگر بتوانید جو را آرام کنید و مانع از یک مشاجره شوید ارزشتان پیش همسرتان دو چندان می شود ،‌هر چند شاید به زبان نیاورد.

دکتر عزیزی گفت: وقتی از زندگی مشترک صحبت می کنیم باید به این موضوع توجه کنیم که واقعا همه چیز ما در یک زندگی باید مشترک باشد و همیشه باید منافع زندگی و خانواده را در هر کاری از همه مهمتر بدانیم .

اگر زن و مرد به این موضوع توجه کنند که گذشت و فداکاری یکی از اصلی ترین بخش های زندگی است آن موقع خیلی از مشکلات حل خواهد شد و خیلی از تلخی ها به راحتی به شیرینی تبدیل می شود.

در اسلام تقوا و دین داری ارزش است نه پول و اموال

در مورد سبک زندگی اسلامی باید به این نکته که یکی از مهمترین موضوعات جامعه ماست توجه ویژه شود و آن هم آسان گرفتن ازدواج برای جوانان است، عزیزان بدانید که در دین اسلام تقوا و دین داری است که برای یک شخص ارزش آفرین است نه پول و اموال او پس اگر می خواهید جوانان ها در راه خدا باشند و ناامید نشوند ازداوج را برای جوانان مومن و با تقوا آسان بگیرید و هیچگاه شرط های آنچنانی نگذارید .

امیدوارم همیشه نور محمدی در زندگی تان جاری باشد و همواره سعی کنید در راه خدا قدم بردارید و برای خشنودی و رضای او زندگی کنید.

در پایان مراسم به قید قرعه هدایایی نفیسی به 20خانواده ی محترم که در مسابقه ی کتبی در حین اجرای مراسم شرکت کرده بودند از طرف فرماندهی لشکر اهدا گردید.

ارسال نظرات