رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: لایحه جامع قانون انتخابات توسط وزارت کشور در حال تدوین است.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۰۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مقیمی در نشست خبری که در محل استانداری لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به ضرورت بازنگری در قانون انتخابات به دستور وزیر کشور به حوزه آموزشی این وزارتخانه لایحه جامع قانون انتخابات در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه برای تدوین این لایحه از نظرات صاحب نظران وزارت کشور، دانشگاهها، شورای نگهبان و یک مقایسه تطبیقی با قانون انتخابات دیگر کشور استفاده می شود، افزود: در تدوین این سد از سیاست های کلی انتخاباتی که سال گذشته در مجمع تشخیص نظام مصوب شد به عنوان یک سند بالادستی استفاده می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تمام کسانی که دستی در کار انتخابات داشته اند معتقدند که قانون انتخابات نیاز به بازنگری دارد گفت: وزیر کشور هم بعد از انتخابات به حوزه آموزش دستور داد که به این موضوع توجه کند و بحث تهیه لایحه قانون جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهد و البته امروز دومین جلسه را نیز برگزار کردیم و امیدواریم که ظرف سه چار ماه آینده این لایحه را تهیه کنیم.

مقیمی ادامه داد: امیدمان این است که در سال اول لایحه جامع قانو انتخابات را به مجلس تقدیم کنیم و با این حال اگر تا پایان سال این لایحه را در اختیار مجلس قرار دهیم بمشکلات قانون انتخابات رفع می شوند.

وی با اشاره به تایید نتایج انتخابات در 207 حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و 31 حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان اظهار کرد: کمترین شکایت ها را در این مرحله از انتخابات اشته ایم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در دور اول انتخابات 221 نفر به مجلس راه یافتند و در مرحله بعد انتخابات که 10 اردیبهشت ماه برگزار می شود 68 کاندیدا به رقابت با هم می پردازند.

مقیمی ضمن ابراز رضایت از عملکرد استانداران و فرمانداران در مرحله انتخابات تصریح کرد: تایید انتخابات در تمام حوزه های انتخابیه کشور بیانگر این است که فرمانداران و بخشداران در تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات هفت اسفند به درستی وظایف خود را انجام داده اند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات نیز رسالت مهمی بر عهده فرمانداران و بخشداران است و اگر به وظایف خود به خوبی عمل نکنند تغییر خواهند کرد.


ارسال نظرات