معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی از ملاک های ارزیابی عملکرد استانداران است.
کد خبر: ۸۶۶۱۳۳۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مقیمی در جلسه شورای اداری استانداری لرستان که در محل استانداری این استان برگزار شد، گفت: اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل اجتماعی از قبیل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و دیگر پدیده های اجتماعی و تکریم ارباب رجوع از ملاک های ارزیابی عملکرد استانداران و فرمانداران در سال 95 محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان باید یک دفتر در فرمانداری ایجاد و مسئولیت تکریم ارباب رجوع را بر عهده بگیرد، افزود: امیدواریم که بتوانیم کار ارباب رجوع را به سرعت انجام دهیم تا در پیچ و خم اداری گرفتار نشوند. معتقدیم که بسیاری از مشکلات ناشی از کم توجهی های ما در دستگاههای اجرایی بوده است.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: وقتی عملکرد اداراتی که مستقیم به وضوح با اقتصاد مقاومتی در ارتباط هستند را بررسی می کنیم کارهایی که تا 15 ماه امکان اجرای آنها نبوده است را با ارائه دستور از مافوق اجرایی می شوند خب اگر این کار شدنی بوده است پس چرا مردم را گرفتار می کنید و از همان ابتدا کار آنها را انجام نمی دهید.

از ابتدای کار تعامل با شورای نگهبان از اصولی بود که آن را رعایت کردیم و از هیئت های اجرایی و فرمانداران نیز خواستیم که با هیئت های نظارت تعامل داشته باشند قرار شد هیئت های اجرایی دو انتخابات را یک هیئت قرار دادیم و این کار بزرگی بود که انجام شد فرماندار با دو هیئت اجرایی روبرو می شد و این تصمیم گیری را سخت می کرد که با تعاملی که با شورای نگهبان برقرار شد یک هیئت اجرایی را در یک فرآیند طولانی تشکیل دادیم.

مقیمی در ادامه با اشاره به اینکه در این انتخابات 2.5 برابر دوره های قبل ثبت نامی داشتیم، تصریح کرد: تعداد بالای کاندیداها اگر چه کار وزارت کشور، هیئت های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان را سخت تر کرد؛ اما بیانگر اشتیاق مردم برای مشارکت در صحنه سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه در بحث امنیت انتخابات در هیچ کجای کشور گزارشی دال بر امنیتی شدن حوزه های انتخابیه نداشتیم، اظهار کرد: در اکثر حوزه های که قبلا مشکل پیدا کرده بودیم کار بدون اینکه به مراجع قضایی کشیده شود با درایت فرمانداران حل شد؛ البته در یکی دو حوزه که یکی از آنها در لرستان بود مشکلاتی بروز کرد که مشکل آنها نیز حل شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه در روز هفتم اسفند ماه سال 94، انتخابات باشکوهی فارغ از طایفه گرایی، نزاع و درگیری برگزار شد، گفت: انتخابات در شرایطی در امنیت کامل برگزار شد که ما مدام از آن سوی مرزها تهدید می شدیم و البته توانستیم کنترل های لازم را در مرزها داشته باشیم.

مقیمی بیان کرد: در این انتخابات همه داوطلبین توانستند حرف های خود را به هم بزنند به غیر از چهار پنج مورد که سخنرانی ها به هم خورد و این هم طبیعی است هیچ گروهی نمی تواند بگوید که با محدودیت تبلیغاتی و انتخاباتی روبرو بوده است و این واقعا یکی از اقدامات مهمی بود که در انتخابات هفتم اسفند به انجام رسید.

وی افزود: وزارت کشور تمام تلاش خود را به کار گرفت که بعد ازانتخابات کسی نگوید که شرایط انتخاباتی را برای ما فراهم نکردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در تهران دو انتخابات سنگین را برگزار کردیم اما ظرف دو روز نتایج را اعلام کردیم اما در دوره های قبل تا پنج روز هم اعلام نتایج طول می کشید و البته علت این سرعت توجه به آموزش بوده است.

وی اظهار کرد: در انتخابات به سه محور توجه کردیم اول اینکه به تاسی از رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس دانستیم، دوم اینکه با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری اجرای قانون مورد توجه قرار گرفت و دیگر اینکه بی طرفی در انتخابات که وزیر کشور بر آن تاکید داشت را رعایت کردیم.


ارسال نظرات