امام جمعه اردکان:

شوراها باید به وظیفه نظارتی خود بیشتر عمل کنند

امام جمعه اردکان با گرامیداشت روز شوراها گفت : یکی از مطالبات مردم از اعضای شوراهای شهر و روستا این است که شوراها باید به وظیفه نظارتی خود بیشتر عمل کنند .
کد خبر: ۸۶۶۳۷۲۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و شهادت شهید منتظرقائم گفت : یادآوری این حادثه عظیم که دست امداد الهی در آن آشکار بود باعث می شود که ملت ما در مبارزه با استکبار و بویژه آمریکای جنایتکار روحیه و اعتماد به نفس بگیرد و به خود متذکر بشود که اگر ما ایستادگی کنیم نصرت خدا در جایی که حتی به ذهن ما هم نمی رسد بر ما نازل می شود و خداوند ما را یاری می دهد .

وی افزود : باید در مقابل دشمن بایستیم .

امام جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت روز شوراها از زحمات اعضای شوراهای شهر و روستا تشکر و قدردانی کرد .

وی اظهار داشت : شورا نماد بارز دخالت مستقیم مردم در سرنوشت و امور شهر خود است و این مردم هستند که اعضای شورا را انتخاب می کنند و خودشان از نتیجه رأی خودشان چه خوب و چه بد بهره مند می شوند .

خطیب جمعه اردکان افزود : شوراها در اردکان اقدامات خوبی انجام داده اند و در برخی از مناطق محروم مانند قطب آباد ، جنت آباد و کوشکنو کارهای خوبی انجام شده است و بی انصافی است که اگر ما از زحمات این عزیزان تشکر نکنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : البته مردم گلایه و شکایت زیادی دارند و از اعضای شورا و شهرداری توقع دارند که به دور از مسائل جناحی و سیاسی ، مصالح مردم و شهر را درنظر بگیرند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : یکی از مطالبی که بارها به بنده نوشته و گفته اند این است که شورا باید به وظیفه نظارتی خود بیشتر عمل کند .

وی افزود : شورا باید با کمک کارشناسان خبره و اهل تجربه و با تقویت نظارت خود اجازه هیچ نوع سوء استفاده ای را به سودجویان احتمالی ندهد که اگر خدای ناکرده در امور مربوط به شهرداری و شهر از بیت المال سوء استفاده شود این کار هم چهره نظام را مخدوش می کند و هم برای شورا و شهرداری لکه ننگی باقی می ماند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : این امور برای تذکر و پیشگیری است و اعضای شورا می دانند که اگر خدای نکرده سوء استفاده ای بشود اثرش برای خودشان است .

وی افزود : متأسفانه در کشور ما در خیلی از جاها با مشکل ضعف نظارت و بازرسی مواجه هستیم و می توان گفت که این مشکل آشکار است لذا گاهی سوء استفاده هایی می شود و شوراها باید این دغدغه را در دستور کار خود قرار دهند تا نظارت بیشتری انجام گیرد .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور و حضور بیش از 1500 نفر از مردم متدین و بویژه جوانان اردکانی در این برنامه گفت : اعتکاف فرصتی است که برای همه مهیا شده است تا بیایند و با خدا خلوت کنند و با تفکر درباره فلسفه خلقت به فکر زندگی ابدی خود باشند .

وی با اشاره به حساسیت دشمن درباره اعتکاف افزود : امروز اعتکاف یک مانور بزرگ معنوی است که در کشور انجام می شود و آثار این مانور بزرگ معنوی هم مانند مانورهای نظامی فرا منطقه ای است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : اعتکاف یکی از ارزشهایی است که به برکت انقلاب زنده شده است .

وی در پاسخ به برخی از افرادی که به اعتکاف اعتراض دارند اظهار داشت : بدون شک ، معنویت پشتوانه اصلی این انقلاب بوده است و اگر مردم و جوانان ما با معنویت و خدا سر و کار داشته باشند هیچ دشمنی نمی تواند به این مملکت ضربه بزند .

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به دیدار اخیر جمع کثیری از دانش آموزان با مقام معظم رهبری گفت : ایشان در این دیدار فرمودند که ؛ دشمن به دنبال تغییر هویت دینی جوانان ماست و می خواهد فکر ، هویت و اعتقاد جوان ما را تغییر دهد .

وی افزود : یکی از چیزهایی که باعث می شود این اتفاق نیفتد ترویج معنویت در سطح کشور است و یکی از مصادیق بارز آن اهمیت دادن به موضوع اعتکاف است و ما باید از اعتکاف حمایت کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : به مسئولان یادآوری می کنیم که ما وظیفه داریم در مقابل تلاش دشمنان بایستیم و اجازه ندهیم ذهن ، فکر و هویت جوانان ما منحرف شود .

وی ضمن تأکید بر حمایت از جوانان تصریح کرد : باید از جوانانی که در عرصه فرهنگ و معنویت مشغول فعالیت هستند حمایت کنیم چرا که حمایت ما از آنها یعنی ایستادگی در مقابل دشمن و این وظیفه ماست و اگر کوتاهی کنیم شاید نتوانیم جوابگو باشیم .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، بیان اهمیت و ویژگی های ایام البیض از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

وی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت : آن حضرت درس عزت ، کرامت ، ایستادگی در برابر زورگویی دشمن و تن به ذلت ندادن را به ما آموخته است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار