عضو کمیسون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستبرد میلیاردی آمریکا به دارایی های ایران گفت: بر اساس برجام قرار بود دارایی ها آزاد شود نه اینکه در معرض تاراج قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۲۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر برداشت 2 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران گفت: قطع این برداشت غیرقانونی است و این اقدامات دولت آمریکا در حالی صورت می گیرد که آمریکایی در موضوع برجام متعهد شده اند که این دارایی ها را آزاد کنند.

محمدصالح جوکار در ادامه افزود: آمریکایی ها قصد دارند با توسل به بهانه های غیرهسته ای مرتب در قالب این گونه برنامه ها به ایران فشار بیاورند که این تلاش ها را به درستی می توان در قالب برجام های بعدی تحلیل کرد. دشمن در تلاش است تا ایران را از دستیابی به آرمان های خود بازدارد که در این راستا به هر حربه ای متوسل خواهد شد.

وی تاکید کرد: انفجار مقر تفنگداران آمریکا در لبنان که زمان آن به دهه ها پیش باز می گردد اکنون به بهانه آمریکا برای فشار بر ایران بدل شده است که در راستای آن در دزدی و دستبردی آشکار سرمایه های یک ملت را به تاراج می برند. بر اسا برجام قرار بود این دارایی ها آزاد شود ولی اکنون این دارایی ها آزاد که نشده هیچ مرتب مورد دستبرد دزدان آمریکایی قرار می گیرد.

جوکار در ادامه با اشاره به واکنش جانب دارانه سیاستمداران آمریکایی از موضوع تروریسم تصریح کرد: اوباما در مقابل تلاش کنگره برای افشای نقش عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر ایستاده و تاکید کرده است آن را وتو خواهد کرد اما در برابر این رای دادگاه آمریکا مبنی بر دستبرد به دارایی های ایران هیچ واکنشی نشان نداده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: مسئولین دستگاه دیپلماسی نباید فرصت را از دست بدهند باید سریعا نسبت به این دستبرد آشکار اقدام کرده و به دادگاه های بین المللی ذی صلاح شکایت کنند زیرا صرف موضع گیری دردی را دوا نخواهد کرد و دولت باید با اقدام عملی جلو تکرار چنین اقداماتی را بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: مذاکره دستگاه دیپلماسی با وزیر امورخارجه آمریکا در حالی که این دستبرد تاریخی صورت گرفته است در تضاد بوده و مسئولین باید به طور عملی تا فرصت از دست نرفته اقدام کنند زیرا در صورت عدم مقابله صحیح خسارت شدیدی متوجه منافع ملی کشور خواهد شد.

جوکار در پایان تاکید کرد: این گونه اقدامات نتیجه دیدگاه های ساده لوحانه برخی در خصوص اعتماد به آمریکا است و به خوبی این موضوع نشان داد که اعتماد به آمریکایی ها نتیجه ای جز آسیب و خسران نخواهد داشت.

عصرسیاست
ارسال نظرات