حجت الاسلام ابوالقاسم باقری گفت: مراسم اعتکاف بعد از انقلاب درایران احیا شد و بافق سومین شهری است که این مراسم را احیا کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۹۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: حجت الاسلام محمد رضا باقری مسئول فرهنگی موسسه بیت الرضا علیه السلام بافق در خصوص اعتکاف ویژه برادران گفت: امسال تعداد ۱۸۰ نفر در این مراسم مذهبی شرکت کردند که در محل مسجد دانشگاه آزاد برگزار میشود.

وی در مورد قدمت این مراسم در بافق بیان داشت: این مراسم بعد از انقلاب درایران احیا شد و بافق سومین شهری است که این مراسم را احیا کرد.

این روحانی ادامه داد:ابتدا در مسجد امام حسن عسکری ( ع) قم و مسجد گوهر شاد قم و بعد در مسجد جامع عسکریه باقرآباد بافق از ۳۰ سال پیش در این شهر احیا شده است.

حجت الاسلام باقری اعلام کرد: بیش از ۸۰درصد از شرکت کنندگان از قشر جوان و در رده های سنی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.

این روحانی از برنامه های این مراسم معنوی گفت و افزود: بجز اعمال وارد شده در این ایام سعی شده روزانه دو سخنرانی بصیرتی و حلقه های معرفتی با حضور روحانیون محترم برگزار شود.

کلیپ ها با موضوع امام زمان وخود سازی پخش خواهد شد. برنامه ویژه مراسم شب وفات حضرت زینب ( س) همراه با عزاداری وسینه زنی برپا خواهد شد.

وی در پایان در مورد اعمال ام داود اعلام کرد: این مراسم در روز آخر یعنی شنبه همراه با نماز ظهر وعصر آغاز شده و تا نماز مغرب وعشاء ادامه خواهد یافت. برادران وخواهران محترم که قصد شرکت در این مراسم را دارند روز شنبه ۱۵ رجب قبل از نماز ظهرمی توانند در مسجد دانشگاه حاضر شوند.

ارسال نظرات