فعالیت بنیاد «دست های مهربان» فرصتی برای مقابله با آسیب هاست

خبرگزاری بسیج: مدیر شعبه بنیاد نیکوکاری «دست های مهربان» مراغه، در حاشیه دیدار مسئولان سپاه این شهرستان از این بنیادT فعالیت های خیریه این بنیاد را فرصت مناسب برای مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۶۶۶۴۴۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، بهنام آذری وش با بیان اینکه بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در سال 86 در تهران تاسیس شده، افزود: در حال حاضر نیز به علت استقبال آحاد مردم، در شهرستان های تبریز، مراغه، اصفهان، کرج، شیراز، کیش و سیستان و بلوچستان نیز شعباتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی این بنیاد در مراغه، اظهار کرد: به همت این نهاد خیریه، مدرسه شش کلاسه دست های مهربان در محله جانبازان با1744 متر مربع زیربنا و با اعتباری بیش از 10 میلیارد ريال در سال 91 کلنگ زنی شده و در 31 شهریور ماه 94 به بهره برداری رسیده است.

آذری وش ادامه داد: همچنین هنرستان 18 کلاس ها این بنیاد در محل دبیرستان شهید باهنر سابق در حال ساخت است که با بهره برداری از این مکان می توان از آن برای هنرستان و هم برای دانشکده استفاده کرد.

وی بیان داشت: این هنرستان در زمینی با زیربنای 4500 مترمربع در چهار طبقه و با اعتباری بیش از 40 میلیارد ريال در حال ساخت است که در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر شعبه بنیاد نیکوکاری دست های مهربان مراغه، خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، در صورت مکان یابی مناسب، به همت این بنیاد قرار است بیمارستان 360 تختخوابی در این شهرستان کلنگ زنی شود.

وی با اشاره به فعالیت های خیریه این نهاد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 نفر از خانواده های نیازمند این شهرستان تحت پوشش خدمات حمایتی از جمله تامین هزینه های بهداشتی و درمانی، تحصیلی و تامین جهیزیه قرار دارد.

آذری وش با بیان اینکه سبد کالا به ارزش دو میلیون و 500 هزار ريال به خانواده های تحت پوشش این نهاد ارائه شده، افزود: 800 هزار تا یک میلیون و 500هزار ريال در هر ماه برای خانوارهای تحت پوشش از سوی این بنیاد کمک نقدی و غیرنقدی تعلق می گیرد.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته بیش از 300 میلیون ريال اعتبار از سوی این بنیاد برای کمک به تامین و تهیه جهیزیه زوج های نیازمند در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان گذاشته شده است.

بهنام آذری وش اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانوارهای تحت پوشش این بنیاد،30 نفر از پزشکان متخصص این شهرستان با معرفی این نهاد برای افراد تحت پوشش خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی بیان کرد: طرح های حمایتی، فرهنگی و اجتماعی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در سراسر کشور و این شهرستان ابتکاری بوده و در راستای خدمات رسانی بهینه به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه با نظارت نهادهای نظارتی و قانونی صورت می گیرد.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در این دیدار گفت: همکاری و تعامل بیشتر مجموعه ای چون بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادهای خدمات رسان، می تواند در راستای کمک به خانواده های آسیب دیده و اقشار نیازمند جامعه موجب هم افزایی شده و علاوه برکسب رضایت خداوند متعال، در رفع فقر و تحقق بیشتر رسالتهای انقلاب شکوهمند اسلامی موثر باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار