متاسفانه اخیراً به دلیل ورود سرمایه گذاران خصوصی و اعمال سلیقه غیراصولی این عده ...
کد خبر: ۸۶۶۸۵۷۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

اخیرا فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از پشت پرده‌ی چرایی کم‌کاری سال‌های اخیرش گفت.وی در این گفت‌وگو به نامه ای اشاره کرد که خطاب به دکتر‌پور‌محمدی معاون سیما نوشته شده و توسط 30 بازیگر معروف کشورمان امضا شده است!

در بخشی از این نامه امده است :« متاسفانه اخیراً به دلیل ورود سرمایه گذاران خصوصی و اعمال سلیقه غیراصولی این عده ناآگاه و غیرحرفه ای و در نتیجه باز شدن درهای این حرفه مقدس به روی هرکس و نبود قانون مدون و اصول درست برای انتخاب بازیگران شایسته و متخصص در اکثر آثار سینمایی و تلویزیونی… با محول شدن نقش ها به جمعی از مهمانان ناخوانده شهرت پرست که نه صلاحیت اخلاقی و نه تخصص حرفه ای را در زمینه این مهم دارند و اکثراً از پس ایفای نقش های محوله- حتی به صورت کاملاً ابتدایی هم برنمی آیند… این افراد با نامیدن خود بنام مقدس هنرمند و بازیگر با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و شأن اسلامی در صفحات اجتماعی خود چهره ای دور از شأن را در اذهان عمومی نسبت به بانوان هنرمند ایرانی ایجاد کرده اند!»

در ادامه این نامه میخوانیم:« امیدواریم شما برادر عزیز علت حضور این افراد در لباس مقدس بازیگر که روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود را بدانید… امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه های تلویزیونی باخبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده ای بی صلاحیت و شهوت پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می شود مطلع باشید…!!»

انتهای این نامه حاوی جملاتی است که باعث رنجیدگی دوستداران سینما می شود، آنجا که از زبان بانوان بازیگر با اخلاق کشور نوشته شده است:« چگونه است که عده ای از بانوان بازیگر بی حاشیه- موجه و اخلاقگرا با دستمزدهای انسانی و معقول- تنها به دلیل باج ندادن به این عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحی و حفظ حدود و شأن حرفه ای خود به بهانه های مختلف از طرف ایشان از کار باز می مانند!! چگونه است که اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی- ناخواسته از میدان به در می شوند!!!»

آنچه در لابه‌لای سطور این نامه به آن پرداخته شده است برای آنان که اخبار فرهنگی بالاخص حوزه‌ی سینما را دنبال می کنند،یادآور جملاتی است که سال‌ها قبل کارگردان ارزشی فقید کشورمان برای بر زبان اوردن آن پایش به دادگاه کشیده شد.معضلی با عنوان فساد در حوزه‌ی سینما و مشتقات آن!

سخنان مرحوم سلحشور از همان ابتدا به شکل نادرستی منتشر شد، حرف حساب این کارگردان ارزشی با بدسلیقگی و یا شاید شیطنت رسانه‌ای منتشر شد و آزردگی برخی از بازیگران و بالاخص برخی هنرپیشه‌ها را در پی داشت. ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری علیه وی نامه نگاری کردند، برخی رسانه ها با توهین و القاب ناشایست وی را خطاب کردند. سایت «سینما روز» اینگونه علیه وی تیتر می زند:« تفاوت سلحشور و حاکم معبد آمون، در یک من ریش است!» حتی نوشتند:«او باید به شلاق مجازات تهمت سیاه و کبود شود.»

انتقاد مرحوم سلحشور از فساد در سینمای ایران با احتمال حضور آنجلینا جولی در یک فیلم ایرانی جرقه خورد.آنچه رسانه‌ها به نقل از مرحوم سلحشور نوشتند این بود:« من به هیچ وجه یک تار موی بازیگران ایرانی را با صد بازیگر خارجی عوض نمی کنم.متاسفانه خودباختگي يکي از ويژگي هاي سينماي ما است و سينماي ما در برابر سينماي خارجي حتي يک زن بدنام احساس کوچکي و حقارت مي کند. او گفته بود که هنرپيشه هاي زن ايران خودشان يک پا آنجلينا جولي هستند و سينماي ايران بايد هم براي ادامه فعاليت خود فاحشه بين المللي بياورد. سينماي ايران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس هاي هنرمندان چاپ نمي شود؟ وقتي زن هاي ما افتخارشان اين است که عکس هاي خود را به صورت نيمه عريان در اينترنت بگذارند، يعني خودشان يک پا آنجلينا جولي هستند. »

پس از انکه اظهارات سلحشور با واکنش‌های گاه توهین آمیز و گاه تهدید آمیز و شکایت عده‌ای همراه شد وی با تکذیب این گفته اظهار داشت که اظهاراتش بد منعکس شده است

او همچنین گفت که منظورش این بوده که در میان بازیگران ایران، انسان‌های پاک، هنرمند و فرهیخته وجود دارد. من در آن گفت‌وگو گفتم چرا با وجود این همه بازیگر خوب ایرانی، باید یک بازیگر هرزه بین‌المللی بیاورید.

اظهارات سلحشور سبب شد که حتی پس از مرگش نیز از حمله‌ی برخی در امان نباشد!تا آنجا که روزنامه‌ی اجاره‌ای آفتاب یزد با تیتر«محبوبیت دستوری» با تلاش برای انکار محبوبیت مردمی کارگردانی که فیلم‌هایش از پرفروش‌های کشور‌های اسلامی است دست به قلم شود و رسانه‌ها را به محبوبیت سازی برای این کارگران موفق متهم کند!

اکنون پس از گذشت سال‌ها سخنان منتسب به سلحشور را البته به نحوی دیگر از زبان بانوان سینمای ایران می شنویم. همان‌ها که سلحشور هرگز حاضر به عوض کردن آن با بازیگران بد‌نام و پرحاشیه‌ی هالیوودی، نبود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۵:۳۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقدر فحش شنید سلحشور بنده خدا