خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه علمای درباری و خودفروخته را آسیب امروز جهان اسلام عنوان کرد و افزود: اگر فتوای چنین علمایی که نمونه بارز آن‌ها علمای وهابی هستند نمی‌بود استکبار به‌هیچ‌وجه نمی‌توانست به اهداف شوم خود برسد.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۵۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سجادی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرمه در مراسم روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج با اشاره به جایگاه رفیع استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: جامعه امروز ما نیازمند اندیشه‌های این شهید بزرگوار است و با گذشت زمان ابعاد تازه‌تری از اندیشه‌های ایشان تفسیر می‌شود.

وی رسالت نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در را مباحث عقیدتی و سیاسی عنوان کرد و با بیان اینکه کار در سپاه و بسیج تربیتی و ارزشی است اظهار داشت: قوام و شخصیت این نهاد به معنویت آن است و این معنویت توسط مربیان و علمای اخلاق تأمین می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرمه همچنین برگزاری کارگروه‌های علمی - تخصصی مربیان عقیدتی، برگزاری دوره تربیت و تعالی ناحیه‌ای با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، اعزام مربیان و هادیان سیاسی به دوره‌های استانی و کشوری و برگزاری نشست‌های نهضت روشنگری را از جمله فعالیت‌های نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرمه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه از معاونت‌های عقیدتی، سیاسی، نظارت و تائید صلاحیت، روابط عمومی و پشتیبانی تشکیل شده است افزود: هدف اصلی این نهاد تبیین منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)است.

حجت‌الاسلام تاتاری امام‌جمعه شهرستان گرمه نیز در این مراسم اظهار داشت: علم در فرهنگ اسلامی به دو دسته علم نافع و علم غیرنافع تقسیم می‌شود و علمی که انسان را به سمت کمال هدایت کند علم نافع خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقوا، علم و مجاهدت در راه خدا سه شاخص برای رسیدن به کمال است افزود: علم یکی از مهمترین این شاخص‌هاست و به همین جهت نیز در آیات و روایات اسلامی بارها به آن تأکید شده است.

امام‌جمعه گرمه گفت: علم در فرهنگ اسلامی فارغ‌التحصیل ندارد و علمی که در مسیر هدایت انسان به کار گمارده شود تا رساندن انسان به کمال و سعادت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: علم غیرنافع باعث تباهی دنیا و آخرت انسان خواهد شد و متأسفانه برخی از روشنفکران غرب و سران استکبار در تلاش هستند با این علم اهداف خود را به‌پیش برند.

حجت‌الاسلام تاتاری گفت: به تبعیت از علم نافع و غیرنافع، علما نیز به دودسته تقسیم می‌شوند و دسته اول افرادی هستند که مرزداران و حافظان عقیده مردم و بشریت‌اند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی‌ها، امام خمینی‌ها، سید حین نصرالله‌ها، شیخ نمرها، شیخ زکزاکی‌ها، مراجع بزرگوار و رهبر معظم انقلاب از این دسته بوده و رمز موفقیت آنها در رسیده به این جایگاه، تبعیت محض از مولا، رهبران اسلامی و رصد حوادث جامعه در همه زمینه‌هاست.

امام‌جمعه گرمه گفت: علما و افرادی که از این فضا فاصله بگیرند در جهل خود نابود خواهند شد و زمینه نابودی جوامع خود را فراهم خواهند نمود.

وی همچنین علمای درباری و خودفروخته را آسیب امروز جهان اسلام عنوان کرد و افزود: اگر فتوای چنین علمایی که نمونه بارز آنها علمای وهابی هستند نمی‌بود استکبار به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانست به اهداف شوم خود برسد.

خاطرنشان می‌گردد در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی، رابطین عقیدتی و نظارت و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها