تنها راه رشد تولید و اشتغال در کشور در زمان حاضر، فراهم کردن زمینه های افزایش صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی است.
کد خبر: ۸۶۸۸۰۸۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست هم اندیشی خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در زنجان، ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه میزان تقاضای واحدهای تولیدی و صنعتی این استان برای بهره مندی از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران، خیلی پایین است، گفت: این صندوق می تواند واحدهای تولیدی و صنعتی را در اموری همچون بازاریابی و اعتبار سنجی مشتریان در کشورهای دیگر یاری کند.

کمال سیدعلی به نقش و جایگاه مهم موسسات بیمه های اعتباری در زمینه صادرات اشاره و افزود: با وجود خصوصی سازی واحدهای اقتصادی در اغلب کشورها، این نوع موسسه های بیمه ای اعتباری، ماهیت دولتی خود را حفظ کرده اند و همواره پشتوانه مهمی برای صادرات شرکت های تولیدی و صنعتی در دنیا به شمار می روند.

سید علی شناسایی بازار برای کالاهای تولیدی در بازارهای جهانی، شناسایی سیستم بانکی کشورهای مختلف به منظور صادرات کالا و تامین مالی از محل منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی از طریق صدور ضمانت نامه را از وظایف صندوق ضمانت صادرات ایران برشمرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: برنامه دولت تدبیر و امید در سال جاری بر حمایت اساسی از صادرات متمرکز است تا میزان صادرات 50 میلیارد دلاری هدفگذاری شده کشور محقق شود.

وی به اهمیت و جایگاه صادرات در تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: بیمه نامه برای کالاهای صادراتی از سوی صندوق ضمانت صادرات، به منظور تامین خطرپذیری اقتصادی و سیاسی از سوی صادرکنندگان با نرخ بهره ارزی 3.5 درصدی در سال جاری صادر می شود که در شرایط حاضر رقم مناسبی به نظر می رسد.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته سهم این استان از صادرات غیرنفتی در کشور 0.74 درصد بود گفت: پیش بینی می شود با ظرفیت های ایجاد شده در واحدهای تولیدی این سهم در سال جاری افزایش پیدا کند.

مهندس ناصر فغفوری با بیان اینکه هم اکنون محصولات 73 واحد تولیدی و صنعتی در زنجان به خارج از کشور صادر می شود، افزود: این در حالی است که حدود هفت سال پیش تعداد واحدهای صادر کننده این استان 43 واحد بود.

وی به ضرورت بهره گیری واحدهای صادر کننده از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره و خاطر نشان کرد: مزیت حداقلی این صندوق پیدا کردن مشتری های جدید برای کالاهای تولیدی، افزایش صادرات و کاهش درصد خطرپذیری برای واحدهای تولیدی است.

ارسال نظرات