خبرهای داغ:
رئیس کمیته جشنواره‌ها و بازی‌های بومی محلی آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در ارومیه

رئیس کمیته جشنواره‌ها و بازی‌های بومی محلی آذربایجان غربی گفت: مردادماه امسال جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در ارومیه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۵۶
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رامین امید باراندوزی اظهار داشت: مردادماه امسال جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی در ارومیه برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته جشنواره‌ها و بازی‌های بومی محلی آذربایجان غربی گفت: با توجه به هم‌مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای شناساندن ظرفیت‌های بالای استان و ترویج فرهنگ ایرانی سعی داریم جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی را در شهرستان ارومیه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره بین‌المللی نشان دادن امنیت بالای استان آذربایجان غربی به سایر کشورها است که با وجود هم مرز بودن با عراق و حضور داعش در این کشور، استان آذربایجان غربی بدون هیچ تهدید امنیتی در آرامش کامل به سر می‌برد.

باراندوزی افزود: در حال حاضر کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان را برای حضور در این جشنواره درنظر گرفته‌ایم و حدود 2 هزار نفر در این جشنواره حضور خواهند داشت.

این مسؤول با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای فرهنگ‌های مختلف است، ادامه داد: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام است که هرکدام سنت و فرهنگ خاص خود را دارند که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم مردم را با این فرهنگ‌ها بیشتر آشنا کنیم.

امید باراندوزی اذعان داشت: در حال حاضر 68 بازی بومی محلی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که در شهرهای مختلف اجرا می‌شود.

وی گفت: در شرایط فعلی، بازی‌های رایانه‌ای آفتی برای تحرک کودکان و نوجوانان است که باید آنها را به سمت بازی‌های گروهی و بومی محلی سوق دهیم.

این مسؤول ادامه داد: بازی‌های بومی محلی ریشه در فرهنگ و آموزه‌های اجتماعی دارد به طوری که انجام این بازی‌ها کودکان را برای پذیرش مسؤولیت در آینده، از لحاظ ذهنی و جسمی آماده می‌کند.

رئیس کمیته جشنواره‌ها و بازی‌های بومی محلی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای ترویج بازی‌های بومی محلی باید تمام دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا بتوانیم به صورت همگانی این بازی‌ها را در سطح شهر و روستاها به اجرا در آوردیم و از نابودی فرهنگ و سنن گذشتگانمان جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات