امام جمعه خوی گفت: بخش مهمی از مشکلات امروزی جهان اسلام به خاطر غفلت از سیره عملی معصومین (ع) است.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۳۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه خوی در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در اجتماع روحانیان و مبلغان شهرستان خوی طی سخنانی اظهار داشت: امروز رسالت روحانیت به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی مضاعف شده و بویژه با توجه به موضوع بیداری اسلامی و توطئه های پیچیده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه وحدت و یکپارچگی جهان اسلام، دایره گسترده‌ای پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: حدیث ثقلین و سیره عملی معصومین(ع) مورد غفلت قرار گرفته است و بخش مهمی از معضلات و مشکلات امروزی جهان اسلام از این موضوع ناشی می شود چون حدیث ثقلین از جمله آخرین وصایای پیامبر بزرگوار اسلام است که در صورت تمسک به آن دو و تبیین موضوعات مربوطه جهان اسلام، بیمه می شود و همچنین در برخورد با حوادث و اتفاقات، موافقین و مخالفین، دوستان و دشمنان، تمسک به سیره اهل بیت(ع) می تواند ما را از افراط و تفریط و انحرافات نگه داری بکند.

حجت الاسلام شکوری افزود: امروز اگر سخنرانی ها و تبلیغات مستند و مستدل و توأم با مطالعه و دقت لازم و در عین حال کوتاه نباشد سخنران جذابیت و اقبال مردم را از دست داده و منزوی خواهد شد و این مساله در شأن یک روحانی در شرایط فعلی نمی باشد.

وی در ادامه به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سالیان اخیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انقلابی را در ارتباطات و تحولات روزمره بشر به وجود آورده است با توجه به اینکه سرنخ نوع این فضاها و شبکه ها در دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قرار گرفته، همه ملل جهان را نگران ساخته است و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می شود در چنین عصر و شرایطی تسـلط بر فـضای مجـازی و شـناخـت شگردهای شبکه های اجتماعی از اولویت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به اهداف این شبکه ها تبیلغ و ترویج فساد و بی بند و باری، سرقت اطلاعات کاربران، فعالیت های جاسوسی، تحریک کاربران علیه حکومت ها، تهاجم به ارزش های جوامع، تبلیغ تمرد و نافرمانی مدنی، توهین به مقدسات مردم، قبح زدایی از منکرات و ایجاد اعتیاد به فضای مجازی در جوانان را از جمله اهداف شوم این قبیل شبکه ها برشمرد.

حجت الاسلام شکوری افزود: موضوع فضای مجازی به قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را راه اندازی فرمودند که ارکان نظام و تعداد زیادی از مسئولان و شخصیت های برجسته علمی و سیاسی عضو آن هستند.

مسئول مدارس علمیه خوی در بخش پایانی سخنان خود طی تذکراتی به روحانیان در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن می باشد ضرورت دارد در حد وسع و توان به تفسیر آیات قرآن بپردازید ولو با بهره گیری از تفاسیر ساده و آسان چون لازم است مردم با مفاهیم و ارزش های قرآنی آشنا باشند.

ارسال نظرات