پاکستان بازار 16 هزار تن انبه را در ایران از دست می‌دهد/ اعتراض صادر کنندگان به دولت

صادرکنندگان انبه در پاکستان با انتقاد از دولت به خاطر آماده نساختن شرایط لازم برای صادرات اعلام کردند: ممنوعیت صادرات انبه به ایران همچنان وجود دارد و از این محل بسیار متضرر شده‌ایم.
کد خبر: ۸۶۹۰۸۸۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از تریبون، سال گذشته ایران واردات انبه از پاکستان را به دلیل وجود نوعی آفت حشره در این محصول ممنوع کرد. امسال صادر کنندگان انبه در پاکستان می‌گویند به دلیل اغفال و سهل‌انگاری برخی مسئولان در این کشور، محدودیت صادرات برقرار است، در حالی که این آفت با آب گرم از بین می‌رود،

آنها می‌گویند دولت باید شرکت‌های صادراتی را ملزم کند که استانداردهای لازم را در صادرات در نظر بگیرند

پاکستان سالانه 15 هزار تن انبه به ایران صادر می کند که 25 درصد کل صادرات انبه این کشور را شامل می‌شود. کل صادرات انبه در پاکستان 60 هزار تن است.

مسئولان پاکستانی در حال حاضر به دنبال تدوین استاندارد لازم برای اجرای آن از سوی شرکت‌ها است تا به نوعی صادرات انبه به ایران و دیگر کشورها تسهیل شود.

صادرکنندگان انبه این کشور اعتراض می‌کنند که درآمد زیادی از این محل را از دست داده‌اند.

مسئولان دولت این کشور به دنبال تعیین معیارهای لازم و نیز تنوع‌سازی این شاخص‌ها هستند تا به درآمد صادراتی این محصول آسیبی وارد نشود.

طی سالهای گذشته واردات انبه از پاکستان تا حدود زیادی ذائقه ایرانی‌ها را به مصرف این محصول تغییر داده است اگرچه مجوز واردات برای مرزنشینان استان‌های جنوبی و برای مصرف مردم مناطق گرمسیری داده می‌شود اما واردات بیش از اندازه باعث شده این محصول در مرکز پایتخت و حتی استان‌های جنوبی نیز یافت شود.

انبه محصولی است که بیشتر به طبع و ذائقه مردم گرمسیری خوشایند است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار