خبرهای داغ:
حشمت الله فلاحت پیشه تصریح کرد:ضرورت دارد که لایحه تقسیمات کشوری به قانون تبدیل شود چون هنوز بخش عمده‌ای از تقسیمات کشوری در ایران متاثر از لابی‌گری سیاست مدیران و مسائل انتخاباتی است.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۸۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام اباد غرب، در خصوص تهیه لایحه تقسیمات کشوری و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ضرورت دارد که لایحه تقسیمات کشوری به قانون تبدیل شود چون هنوز بخش عمده‌ای از تقسیمات کشوری در ایران متاثر از لابی‌گری سیاست مدیران و مسائل انتخاباتی است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعاتی مانند لابی گری، دید سیاسی و نگاه انتخاباتی سبب شده است تا مردم در مناطق مختلف بخ خاطر ضعف در حوزه تقسیمات کشوری، دچار مشکلاتی هستند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: مردم در برخی از مناطق مجبورند برای کارهای اداری خود حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند تا به شهرستان متبوع خود برسند، در حالیکه در کنار دست آن‌ها و فاصله بسیار کمتر فضای اداری در اختیار هست.

وی افزود: مشکلات تنها در این زمینه احصا نشده است بلکه نقص در تقسیمات کشوری در سایر حوزه ها نیز دارای نواقصی است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم تاکید کرد: ضرورت دارد که این لایحه به مجلس ارائه شود وگرنه با قوانین قبلی مربوط به تقسیمات کشوری، عملا مشکلات گذشته ادامه خواهد یافت.

فلاحت‌پیشه گفت: آمایش سرزمینی به شرطی موثر است که مقولات مندرج در فصل ششم برنامه توسعه پنجم نیز وجود داشت، گنجانده شود.

وی ادامه داد: در گذشته از آمایش سرزمینی صرفا به عنوان یک بهانه برای تبعیض استفاده شده است. به عنوان مثال برخی از استان‌ها را مناسب کشاورزی تعریف کردند و‌ کارخانه‌ها را به انها ندادند ولی برخی استان های دیگر را که حتی از لحاظ کشاورزی وضع مناسبی دارند، به عنوان استان صنعتی تعریف کرده‌اند.

فلاحت‌پیشه تشریح کرد: با این تقسیمات مردم برخی استان ها تبدیل به کارگران برخی استان‌های دیگر تبدیل شدند که این ضعفی بزرگ است و این امر به بهانه آمایش سرزمینی انجام شده است.

می افزود: در آمایش سرزمینی باید عدالت اقتصادی تمام مردم کشور رعایت شود.

ارسال نظرات