کنترل و مدیریت شبکه‌های مجازی در اولویت مجلس قرار گیرد

در بیانیه اعضای کنگره همفکری آینده‌سازان بسیج دانش‌آموزی آمده است: مجلس شورای اسلامی طرح کنترل و مدیریت شبکه‌های مجازی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۳۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، در بیانیه اعضای کنگره همفکری آینده‌سازان بسیج دانش‌آموزی آمده است: در حزن و اندوه خبر خودکشی دانش‌آموزان کرمانشاهی و تهرانی بودیم که خبردردناک دیگری به جامعه دانش‌آموزی و همه دغدغه‌مندان فرهنگی کشور، شوکی عظیم وارد کرد. این بار دختری 15 ساله قربانی سوء مدیریت دستگاه‌های متولی در امر کنترل شبکه‌های فاسد اجتماعی شد.

تا به کی باید جامعه دانش‌آموز و قشر جوان کشور شاهد از دست دادن خواهران و برادران خود و غرق شدن آنها در منجلاب شبکه‌های فاسد اجتماعی باشد؟ کیست که نداند شبکه‌های اجتماعی فاسد هدفی جز سلب ایمان و نا امید کردن جوانان این کشور ندارند؟

این بیانیه می‌افزاید: چه بلایی بر سر افکار این مملکت اسلامی آمده است که با وجود لحن صریح قرآن کریم که می‌فرماید: «وَلا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إنَّ اللّه کانَ بِکُمْ رَحیما، وَمَنْ یَفْعَلْ ذلک عُدْوانا وَظُلْما فَسَوْفَ نُصْلیهِ نارا»؛«و خودکشی نکنید! خداوند نسبت به شما مهربان است. و هر کس این عمل را از روی تجاوز و ستم انجام دهد، به زودی او را در آتشی وارد خواهیم کرد.» ولی هنوز هم اشخاصی راه نجات خود را در پایان دادن به زندگی خود می‌دانند؟

دغدغه مندان عرصه فرهنگی و دستگاه های مربوطه تا کی میخواهند در برابر این گونه اخبار دردناک سکوت کنند؟

حال اعضای کنگره همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی بسیج دانش‌آموزی با نظر به اهداف شبکه‌های فاسد اجتماعی اعلام می‌کند در تمام عرصه هایی که توان حضور دارد در کنار مسئولان خواهد بود و خواستار است که:

1-  مجلس محترم شورای اسلامی طرح کنترل و مدیریت شبکه‌های مجازی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

2-  دولت، وزارت محترم ارتباطات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه‌های مربوطه  به صورت فوری در این زمینه زنگ خطر را به صدا درآورند و مانع از هدف قرار دادن جوانان توسط این شبکه‌های فاسد مجازی شوند.

3-  قوه قضاییه با جدیت تمام با افرادی که با غرض در این زمینه‌ها کم کاری کرده‌اند، برخورد کند.

4- آموزش و پرورش نیز باید با همکاری انجمن اولیا و مربیان و نهادهای مرتبط به صحنه آمده و با ریشه یابی این فجایع و برنامه‌ریزی صحیح مانع از تکرار موارد مشابه شود.

ان‌شاءالله که با رسیدگی هر چه سریع‌تر مسئولان شاهد تکرار این اتفاقات دردناک نباشیم.

ارسال نظرات