رئیس شبکه خواهران اهل البیت(ع) کنیا:

شبکه‌های اجتماعی چالش بزرگی براى خانواده‌هاست

رئیس شبکه خواهران اهل البیت گفت: مادران باید فعالیت کودکان خود را در شبکه‌های اجتماعی از طریق مشغول‌کردن آنان با سرگرمی‌های دیگر و معرفی فعالیت‌های متنوع محدود کنند و آنان را به مساجد یا مرکز اسلامی ببرند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۲۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نازنین کریم، فعال اسلامی کنیایی در مورد مسئولیت مهم مادران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مهم‌ترین مطلب برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی‌ها و تشریفات  خلاصه نکنیم مبادا که این‌گونه جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.

وی که مادر 4 فرزند است، عنوان کرد: برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز حداقل 2 یا 3 آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می‌خوانم و توصیه می‌کنم مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند؛ چرا که روزه گرفتن، تنها خوددارى از غذا و آب نیست، بلکه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.

رئیس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) تصریح کرد: مادران مسئولیت مهمی در این ماه مبارک دارند.مادران حتماً در کنار مراقبت از تغدیه فرزندان در این ماه حتما آنان را براى سحرى و نماز از خواب بیدار کنند و در کنار اینها سعی کنند از انجام امور خیریه در این ماه پر فضیلت غافل نباشند.

کریم، شبکه‌های اجتماعی را چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان بر شمرد و ابراز داشت: مادران باید فعالیت کودکان خود را در این شبکه‌ها از طریق سرگرم کردن آنان با سرگرمی‌های دیگر و معرفی فعالیت‌های متنوع محدود کنند و آنان را به مساجد یا مرکز اسلامی ببرند.

وی درباره پیروی از اهل بیت (ع) در آموزش و پرورش از کودکان گفت: با الگوسازی رهبری کنید و نصایح خود را عملی کنید.

این فعال اسلامی ادامه داد: اولین چیزی است که ما مادران باید بدانیم این است که خود الگوى مناسبى براى فرزندانمان باشیم. همانگونه که ما درس‌های بسیاری از اهل بیت اطهار (ع) می‌گیریم باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی خودمان عملی و پیاده سازی کنیم.

کریم اظهار داشت: کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشى بصری نیز براى شاد کردن فضاى آموزشی به خصوص برای کودکان کوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را درزندگی روزمره کودکان ادغام کند.

وى معتقد است: تعاملات اجتماعی و بردباری در این ماه بسیار مهم است. با توجه به توصیه امامان و اهل بیت (ع) مادران باید در پرورش کودکان موارد ذیل را مدنظر بگیرند:

- ترس و عشق به خداوند براى دور نگه داشتن کودکان از حرام و یادآوریى خدا و تقوا به طور مداوم
- درس گرفتن از احترام قرآن کریم به زنان و رعایت حجاب و احترام همه مخلوقات خدا بدون توجه به جایی که  آنها آمده و یا چه کسانی هستند.

- مسلمان بودن با‌مسئولیت‌هایی همراه است و عملى گاه‌به‌گاه و بی‌معنی نیست بلکه، بخشی از زندگی روزمره است.

- با الگوسازی رهبری کنیم و پیرو رسالت الهی اهل بیت (ع) باشیم و زمینه را برای ظهور حضرت مهدى (عج) و رسالت الهى ایشان آماده کنیم و از مسائل به روز علمی ،اجتماعی و سیاسی مطلع باشیم.

- همیشه بدون توجه به سن به دنبال آموختن باشیم تا از حقوق خود و اطرافیانش آگاه باشیم و با احترام به همسر توقعات خود را تعدیل کرده و صبور باشیم.

وی سخنان خود را با یک آیه از قرآن کریم به پایان برد و گفت: مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ایمان و مردان و زنان عبادت‏ پیشه و مردان و زنان راستگو و مردان و زنان شکیبا و مردان و زنان فروتن و مردان و زنان صدقه‏ دهنده و مردان و زنان روزه‌‏دار و مردان و زنان پاکدامن و مردان و زنانى که خدا را فراوان یاد مى‌کنند خدا براى [همه] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است (احزاب،35).

ارسال نظرات