خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب با اشاره به برنامه های ماه رمضان این اداره، گفت: برای مساعدت به اقشار نیازمند جامعه، طرحی در قالب «بسته‌های مهربانی» که اقلام مورد نیاز را داراست، اجرا می شود.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۵۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در سراب، اظهار کرد: این طرح با حضور چهار کارشناس مسائل مذهبی بومی و اعزامی از نخستین روز ماه رمضان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح، هر روز نمازهای ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار شده و پس از نماز نیز برنامه‌هایی از جمله، سخنرانی، پاسخ به مسائل شرعی، جزء خوانی، قرائت و ترتیل قرآن اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح خیمه‌های معرفت در این شهرستان، ادامه داد: این طرح متشکل از غرفه‌های فرهنگی، قرآنی، حدیث، نقاشی و... در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در روز 16 ماه رمضان نیز برنامه‌ای با عنوان «محفل انس با شهدای مدافع حرم» با حضور قاری مصری «عادل الباز» در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به جای برگزاری این آئین در امامزاده سراب، به علت دسترسی آسان مردم، این برنامه‌ در مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب، توزیع 150 جلد قرآن‌کریم در حوزه‌ علمیه، محافل قرآنی و همچنین مساجد این شهرستان را از دیگر اقداماتی دانست که در ماه رمضان انجام خواهد شد و هزینه این کار از سوی «حاج احمد بهلولی» خیر این شهرستان تامین شده است.

وی در خصوص برنامههای افطاری این شهرستان در ماه رمضان، با اشاره به موقوفه‌ روستای ایوق افزود: طبق نیت واقف این محل، بخشی از عایدات این مکان برای رسیدگی به فقرا صرف می‌شود، از این‌رو در جهت تحقق بخشی از نیت واقف، در لیالی قدر در این روستا آئین افطاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده در خصوص این موقوفه، تصریح کرد: این موقوفه به مساحت 3500 هکتار در زمان زندیه از سوی شاهزاده قلی‌میزرا وقف شده است که طبق نیت واقف، برای رسیدگی به حرم سیدالشهدا، برگزاری آئین و عزاداری‌ها و همچنین بخشی دیگر نیز در جهت رسیدگی به امور مستمندان است.

وی همچنین بیان داشت: در لیلالی قدر نیز از سوی حاج کریم دهقان‌پور(خیر مسجدساز) و با همکاری اداره اوقاف این شهرستان، برنامهی افطاری در مسجد حضرت قائم‌آل محمد(عج) برگزار شده و به 700 نفر افطاری داده می‌شود.

ارسال نظرات