مدیرمسئول هفته‌نامه‌های شمس و آفتاب استان مرکزی گفت: متأسفانه در فضای سیاسی کشور، برخی از سر جهالت یا خیانت می‌خواهند انقلابی بودن را در این کشور دفن کنند و با امکاناتی که در اختیار دارند انقلابی بودن را اقتضای سال‌های اول انقلاب می‌دانند و اعلام می‌کنند که الان دوران ثبات است و انقلابی بودن جامعه را به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۸۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، یکی از واژگان کلیدی که حضرت امام خمینی(ره) آن را مطرح و روی آن پافشاری نمودند، اسلام انقلابی است که در حقیقت برگرفته از مکتب هدایت بخش اسلام ناب محمدی(ص) است.

اسلام انقلابی مروج فضائل و ارزش‌های اسلامی، طرفدار صلح و آرامش و امنیت پایدار و مخالف ایده‌های مروج خشونت و افراطی‌گری است که تمام این موارد مبتنی بر قرائت نادرست از دین مبین اسلام است.

اسلام انقلابی، یک اسلام لذت بخش،ه دایتگر، شورآفرین و پویا است، اسلام انقلابی، اسلام مهربانی و صلح آفرین و نشاط آور برای ملت و هراس آور برای دشمنان و جهانخواران است.

اسلام انقلابی، باعث می‌شود انسان خود را فراموش کند و راه فراتر از خود را ببیند، آنچه برای پیرو اسلام انقلابی مهم است دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی، معنویت و اخلاق است.

پیروان اسلام انقلابی در سایه تعالیم نجات‌بخش اسلام به اوج کمال و معنویت می‌رسند و همانند زین الدین‌ها، برونسی‌ها، همت‌ها، باکری‌ها، خرازی‌ها و ... تا ابد الگوی ایثار، غیرت، عزت و سربلندی برای ایران اسلامی می‌شوند.

برخلاف دیدگاه‌های منحرف، اگر اسلام انقلابی را خوب عرضه کنیم، جوان‌های ما عشق به اسلامشان هزاران برابر می‌شود، اسلام انقلابی موجب احساس عزتمندی در انسان شده و ترس و زبونی و خواری و ذلت را از پیروان خود دور می کند.

در بررسی دیدگاه حضرت امام(ره) چند مدل اسلام در مقابل اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی (ص) مطرح است که می‌توان از آنها اسلام متظاهرانه، اسلام منافقانه، اسلام عافیت طلبانه، اسلام صوفی گرایانه و درنهایت اسلام آمریکایی را نام برد.

اسلام انقلابی امام با خشونت، افراطی گری، طالبانیسم، اسلام وهابیت و داعش تفاوت ماهوی دارد، چرا که اسلام انقلابی امام، اسلام مهربانی و رأفت و گستراندن چتر آرامش و امنیت بر سر ملت‌ها و مستضعفان عالم است.

انقلاب اسلامی ایران با عمل به مبانی و اصول اسلام انقلابی توانست بر همه ابرقدرت‌ها و جهانخواران پیروز شود و هم اکنون به عنوان قدرت بلامنازع در جهان پر از گرگ درنده، با اقتدار در تحولات بین المللی حضور دارد.

برای اینکه بتوانیم به اهداف والای انقلاب اسلامی برسیم به تعبیر مقام‌معظم رهبری باید همه انقلابی باشند و انقلابی بمانند، ایشان شاخص‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن، عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی می دانند.

متأسفانه در فضای سیاسی کشور، برخی از سر جهالت یا خیانت می خواهند انقلابی بودن را در این کشور دفن کنند و با امکاناتی که در اختیار دارند انقلابی بودن را اقتضای سال‌های اول انقلاب می‌دانند و اعلام می‌کنند که الان دوران ثبات است و انقلابی بودن جامعه را به هم می‌ریزد، در حالی‌که این اشخاص معنای انقلابی بودن را نفهمیده‌اند چرا که انقلابی بودن یعنی تلاش جهادی و فعالیت دائمی برای جامعه و بیگانه بودن با خستگی و دلسردی.

انقلابی بودن یعنی مهربانی و خدمتگزاری به مردم و خود را فدای اسلام و انقلاب و مردم نمودن، انقلابی بودن یعنی کسی که ضربان قلبش برای جامعه و اسلام می‌تپد، انقلابی بودن یعنی گلیم خودش را از زیر پای جامعه نمی‌کشد، بلکه خودش را گلیم می‌کند و زیر پای جامعه می‌اندازد.

انقلابی بودن معنویت انسان را رشد می‌دهد و هیچ انگیزه‌ای به اندازه انقلابی بودن انسان را به قله‌های کمال و معنویت سوق نمی‌دهد که نمونه‌های بارز آن در صحنه‌های دفاع مقدس برای همگان هویدا شدند.

انقلابی بودن انسان را به اوج عرفان و شناخت می‌رساند و همچون چمران چون خودش را ذبح می‌کند، دیگر همه وجودش وقف اسلام و مردم می شود،انقلابی بودن یعنی در اوج مشکلات و سختی‌ها در برابر استکبار «ما رأیت الا جمیلاً » سر می‌دهد.

انقلابی بودن یعنی در عمل منتظر قائم آل محمد(ص) بودن و جامعه را برای حضور آن حضرت آماده کردن است.

انقلابی بودن مهمترین انگیزه در خودسازی معنوی ایجاد می‌کند و انسان انقلابی هم از درون و هم از بیرون متحول می‌شود و از نظر اعتقادات و عمل به احکام دین نیز گوی سبقت را از همه می‌رباید. او در این خودسازی معنوی هم خودش پلکان پیشرفت و ترقی را طی می‌کند و هم مردم کشورش را در مسیر تحول قرار می دهد.

انقلابی بودن یعنی داشتن اراده پولادین و تحمل همه سختی‌ها در مسیر حرکت به سوی اهداف والای انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) است، انقلابی بودن یعنی همیشه پای کار باشد، درد مردم و کشور و درد اسلام داشته باشد، همیشه در تکاپو و جهاد و مبارزه با دشمنان باشد.

و در این راه بهترین الگو برای ما حضرت امام خمینی(ره) است چرا که انقلابی بود و انقلابی ماند و همچنین خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای است، چون انقلابی بود و انقلابی هست و همه اینها از این جهت است که اگر انسان مسلمان انقلابی نباشد و انقلابی نماند از مسیر صحیح منحرف شده و شاید بتوان به جرأت گفت مسلمانی که انقلابی نباشد، اسلامش قبول نیست، چراکه او را در مذلت و مسکنت قرار می‌دهند و جز سرافکندگی، خواری، گوشه گیری و نوکری دشمنان و بیگانگان چیزی نصیب او نمی‌شود.

یادداشت از ابوالفضل فخرالاسلام- دانشجوی دکترا فقه و مبانی حقوق و اندیشه‌های امام خمینی(ره)

ارسال نظرات