مدیر کل محیط زیست شهر تهران با اشاره به مشاهده یک جفت خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شمال تهران توسط دو نفر از کوهنوردان گفت: این خرسهای قهوه‌ای احتمالا برای پیدا کردن غذا و به سبب سرمای هوا به ارتفاعات کلک چال آمده بودند.
کد خبر: ۸۷۰۶۲۲۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین بازگیر در تشریح حضور یک جفت خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شمال تهران اظهار کرد: هفته گذشته دو نفر از کوهنوردان که مشغول کوهپیمایی بودند یک جفت خرس نر و ماده قهوه‌ای رنگ را در کلک چال(منطقه 1 محیط زیست) مشاهده کرده و از آنان عکسبرداری کردند.

وی ادامه داد: این کوهنوردان عکسها را در اختیار محیط زیست قرار داده و بنابر تحقیقات انجام شده این خرسهای قهوه‌ای به سبب یافتن غذا و به خاطر سرمای هوای کوهستانی به کوهپایه پناه آورده بودند.

مدیر کل محیط زیست شهر تهران خاطر نشان کرد: معمولا در این فصل خرسهایی که صاحب توله شده و زایمان داشته‌اند در پی غذا به مناطق کوهستانی پایین دست می‌آیند اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

بازگیر تصریح کرد: این خرسهای قهوه‌ای خطری برای کوهپیمایان ایجاد نکردند و فقط به خاطر شرایط جوی کوهستان و یافتن تغذیه پناه آورده بودند که بنبر شواهد از محل دور شدند.

گفتنی است هفته گذشته یک زوج کوهنورد حین پیاده روی در ارتفاعات برفگیر شمال شهر تهران دو خرس قهوه ای را مشاهده کرده و موفق شدند از آنها تصویر برداری کنند؛ این زوج طبیعت دوست پس از ثبت تصاویر دو خرس قهوه‌ای با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تماس حاصل کرده  و تصاویر مربوطه را در اختیار کارشناسان این اداره قرار دادند.

ارسال نظرات