خبرهای داغ:
وقت آزاد و استفاده بهینه ازاوقات فراغت دغدغه های مهمی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره و تاکیداتی بر آن دیده می شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۲۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وقت آزاد و استفاده بهینه از اوقات فراغت دغدغه های مهمی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره و تاکیداتی بر آن دیده می شود.

در این نوشتار بخشی از این بیانات مورد بررسی قرار می گیرد.

"ما فکر اوقات فراغت جوانان، یا در کردن اوقات فراغت آنان باشیم. منظورم این است که در زمینه مسائل فرهنگی بایستی یک دید وسیعی را مورد توجه قرار داد و همه‌ی اینها را با حساسیت تعقیب کرد."

"طبقات مختلف جامعه شامل مردان و زنان شهری و روستایی و همه کسانی که قادر به خواندن هستند باید با کتاب ارتباط برقرار کنند و در اتوبوس، تاکسی، مطلب پزشک، اداره، مغازه و در اوقات فراغت در خانه کتاب بخوانند."

"ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت و سرمایه گذاری سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و آحاد مردم برای احداث مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه بانوان."

"در اوقات فراغت، دانشجویان مسائل علمی و فرهنگی را دنبال کنند. این اردوهایی که هست، بعضی از آنها خیلی خوب است؛ بخصوص شما که الحمدللَّه بچه‌های مسلمانی هستید و کم و بیش با مسائل اسلامی، گسترش دینداری، تقوا و پارسایی در دانشگاهها آشنا هستید؛ این خیلی مهمّ است."

"از این فراغت تابستان و از این فرصت برای مطالعه، برای فراگیری، برای شرکت در کارهای بدنی که در خدمت مردم هست - گاهی بسیج و دیگران، کارهایی را در اختیار جوانها میگذارند؛ فعالیتهای بدنی، خدمات، سازندگی - و کمک به پدر و مادر، کمک به خانواده، تهذیب و ورزش استفاده کنند. ورزش هم یک کار لازم است. من به همه‌ی جوان‌ها، دخترها، پسرها، توصیه‌ی دائمیام این است که ورزش بکنند."

"من میگویم بایستی جوانان، پیران، مردان، زنان، شهریها، روستاییها و هر کسی که با کتاب میتواند ارتباط برقرار کند، باید کتاب را در جیبش داشته باشد و تا یکجا بیکار نشست - مثل اتوبوس، تاکسی، مطب پزشک، اداره، درِ دکان وقتی که مشتری نیست، در خانه به هنگام اوقاتفراغت- کتاب را دربیاورد و بخواند."

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها