مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه زرندیه بر نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب امنیت اجتماعی افراد را در جامعه ارتقا می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۰۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام اکبر قنبری با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: عمده فعالیت‌های دشمنان نظام اسلامی تضعیف باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در نزد ملت ایران است که در این راستا عمده فعالیت‌های خود را بر بستر فضای مجازی استوار کرده‌اند تا با بهره‌گیری از برنامه‌های خود به عفت‌زدایی از جامعه ایران بپردازند.

وی افزود: بی‌حجابی تحقیر زن است نه تجلیل او، بایستی هم خانواده‌ها و هم بانوان قدری در این زمینه هوشیارتر باشند تا در دام دشمن نیافتند که صفات انسانی، آرامش خانوادگی، جامعه و فردی آن‌ها از بین خواهد رفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه زرندیه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و سایر ادیان دیگر درباره مسأله حجاب و پوشش گفت: این مطلب اهمیت این امر را نشان می‌دهد ، بنابراین برای نهادینه کردن آن در جامعه هم باید اصولی عمل کرد.

حجت‌الاسلام قنبری موضع برخی از افراد را که حجاب را عامل انزوای زن می‌دانند، نادرست دانست و افزود: همانطور که در قرآن عفت دختران شعیب را در حال چوپانی و آب دادن به گوسفندان در جمع مردان بازگو می‌کند و عفت و پاکدامنی مریم را در معبد مورد ستایش قرار داده است و نشان می‌دهد که حجاب به هیچ وجه عاملی برای انزوای زن در جامعه نیست.

وی افزود: قرآن با پرداختن به زندگی زنانی چون آسیه همسر فرعون در عرصه مبارزه در نظام توحیدی ، بلقیس ملکه صبا در عرصه حکومت و حضرت مریم الگوی عفاف جایگاه زنان را در طول تاریخ به تصویر کشیده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه زرندیه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نمونه زن کامل و الگویی در همسرداری، تربیت فرزند، حجاب و دفاع از ولایت و زندگی عاری از تجملات اقتصادی است و بانوان مسلمان باید تلاش کنند تا این ویژگی‌ها و خصلت‌های والای اخلاقی را در خود تقویت کنند تا رهرو این بانوی بزرگوار باشند.

حجت‌الاسلام قنبری در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) الگویی مناسب برای تمامی انسان‌هاست و ما نیز در جامعه اسلامی باید تلاش کنیم تا سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای نسل امروزی و آینده معرفی و نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات