مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خبر داد
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: 400 کانون فرهنگی هنری از 20 تیرماه تا 20 شهریورماه مجری طرح اوقات فراغت "آسمانی‌ها" در استان مرکزی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۸۲۱۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با بیان این که طرح آسمانی‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود اظهار داشت: هم اکنون 400 کانون در سطح مساجد شهری و روستایی استان مجری طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها هستند.

وی افزود: هم اکنون 520 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است که از این تعداد 12 کانون امسال به در مساجد شهرستان‌های اراک، فرمهین، شازند، تفرش و ساوه تأسیس شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: کلاس‌های طرح اوقات فراغت در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی، آموزشی و قرآنی برگزار می‌شود که خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان از این کلاس‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه کلاس‌ها بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته دایر شده‌اند، گفت: در طرح اوقات فراغت امسال سعی شده با ایجاد تنوع در کلاس‌ها زمینه رضایت‌مندی شرکت کنندگان را فراهم سازیم.

وی افزود: از تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که مجری طرح اوقات فراغت در استان مرکزی هستند تعداد 150 کانون در روستاها فعال خواهند بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: در برخی مناطق روستایی کانون فرهنگی هنری تنها پایگاه فرهنگی در روستا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستاها گفت: ایجاد کانون فرهنگی و هنری در مساجد می‌تواند بستری برای انجام کارهای فرهنگی در روستاها باشد چراکه روستاها یکی از اهرم‌ها و پشتیبان‌های انقلاب اسلامی هستند و باید برای پویایی و پیشتازی آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی تلاش صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری شایسته از اوقات فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی، شکوفایی استعداد‌ها، خلاقیت‌‌ها و توسعه فکری رهنمون می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات