خبرگزاری بسیج: یکی از وعاظ شهرستان مرند در فراخوانی حوزه بسیج کربلای سپاه این شهرستان، از سبک زندگی به عنوان موتور محرک تحقق پیشرفت و تمدن نوین اسلامی نام برد.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۵۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حبیب کریمی در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبری، نوع و نحوه سبک زندگی اسلامی را از مهمترین و زیربنایی ترین اولویت ها خواند و افزود: اسلام دینی کامل و همه جانبه و تمدن نوین اسلامی پاسخگوی همه نیازهای انسان است.

وی احیای تمدن اسلامی در دوران معاصر را از مسائل حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله با در نظر داشتن روند پر شتاب بیداری اسلامی به مثابه مهم ترین تحول اجتماعی سیاسی معاصر، اهمیت دوچندان می یابد و باید به ان توجه مضاعف داشت.

کریمی اظهار داشت: تمدن به معنای غربی تنها جنبه ابزاری و سخت افزاری دارد که نتوانسته نیازهای حقیقی از جمله سعادت، امنیت و آرامش روانی، هدفمندی زندگی را برای جامعه غرب به همراه بیاورد.

وی ادامه داد: تمدن غرب نمی تواند تمدن مطلوب و آرمانی جامعه اسلامی باشد بلکه تمدن نوین اسلامی با بهره مندی از شیوه زندگی و نوع نگاه اسلامی و دینی به زندگی است که شکل خود را پیدا می کند و به جامعه معنا، هدف و معنویت می بخشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها