خبرهای داغ:
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امدادگران و پرسنل کمیته امداد باید مومنانه و با نیت جهادی به مددجویان تحت حمایت خدمت کنند.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۹۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سایت خبری کمیته امداد روز جمعه به نقل از پرویز فتاح در جمع مدیران کمیته امداد کرمانشاه اعلام کرد: کمیته امداد نیاز به روحیه جهادی دارد چرا که رفع مشکلات پیش روی خانوارهای نیازمند تنها با روحیه بسیجی و جهادی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه پرسنل و کارمندان کمیته امداد نباید تنها به کار اداری بسنده کنند چرا که خداوند کار اداری را خریدار نیست افزود: فرهنگ اکرامی و کار خیر در کمیته امداد باید رشد و ترویج پیدا کند.
فتاح تصریح کرد: امدادگران و پرسنل نباید از خدمت رسانی و کار هرچند کوچک خود در قبال مددجویان نگران باشند چرا که خداوند کوچکترین اعمالی را که با نیت الهی و خالص انجام شده باشد می پذیرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کمیته امداد پرچم دار خشکاندن ریشه های فقر و محرومیت در کشور است اظهار کرد: مقابله با فقر و جنگ بین غنی و فقیر فرهنگ امام راحل (ره) و فرهنگ انقلاب ایران اسلامی است.
فتاح همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه کرمانشاه مردمی دلاور، ایثارگر و مقاوم دارد تاکید کرد: مسئولان و امدادگران این نهاد باید در راستای رفع مشکلات مردم غیور کرمانشاه به صورت اساسی و ریشه ای عمل کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 65 هزار خانوار کرمانشاهی از حمایت های کمیته امداد بهره مندند اظهار کرد: این میزان خانوار نیازمند و تحت حمایت در شان استان بزرگ و دلاوری همچون کرمانشاه نیست و مسئولان می بایست در راستای توانمندی خانوارهای مددجو کرمانشاهی همت مضاعف داشته باشند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان سخنان خود تصریح کرد: مسئولان کمیته امداد برای توانمندسازی خانوارهای مددجو می بایست از ظرفیت های بسیار خوب همچون خاک، آب، مردمان با ایمان و وفادار کرمانشاه بهره بگیرند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: کمیته امداد در سیاست های کاری خود عزت و سربلندی مددجویان را سرلوحه برنامه هایش قرار داده است.
فاطمه رهبر با بیان اینکه سیاست های امداد با اولویت مناطق محروم، روستایی و شهری نهادینه شده است افزود: کمیته امداد در راستای ارایه خدمات خود به خانواده های تحت حمایت از توانایی های نیروهای حزب اللهی، متخصص و آموزش دیده بهره بگیرد.
وی در بخشی از سخنانش به وجود ضروری مددکاران خانم در کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: رسیدگی به خانواده های مددجوی دارای سرپرست زن کمتر از 50 سال باید به مددکاران خانم واگذار شود و کمیته امداد در سال گذشته در این امر موفق عمل کرده است.
رهبر همچنین با اشاره به اقدامات حمایتی این نهاد تا پایان سالجاری گفت: تا اواخر سال 95 بیش از 40 هزار کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد کشور اعطا می شود که از این تعداد یک هزار و 737 جهیزیه به نوعروسان پشت نوبت تحت حمایت در استان کرمانشاه پرداخت خواهد شد.
وی به ایجاد اشتغال برای دانشجویانی که دانش آموخته خواهند شد نیز اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد دانشجویان را در راستای تحصیلات عالیه کمک می کند و نباید یکباره آنان را پس از دانش آموختگی رها کند.
وی با یادآوری اینکه کمیته امداد با وزارت تعاون تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است اظهار امیدواری کرد: با این تفاهم نامه تعاونی ها در سطح کشور ایجاد و از حرفه و توانایی دانشجویان و دانش آموخته گان تحت حمایت استفاده شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه عزت نفس مددجویان باید در هر شرایطی حفظ شود گفت: ایجاد خدمات سیستمی برای آن دسته از مددجویانی که با معرفی کمیته امداد از دیگر ادارات و سازمان ها خدمت می گیرند همچون دانش آموزان و دانشجویان ضروری تلقی می شود.
فتاح در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آبادغرب نیز حضور پیدا کرد و با مسئولان محلی، امدادگران و مددجویان تحت حمایت این نهاد دیدار کرد.
ارسال نظرات