خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین:

هرگز نباید به دلیل مشکلات اقتصادی به داشتن تنها یک فرزند اکتفا کنند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین اذعان کرد: هرگز نباید به دلیل مشکلات اقتصادی به داشتن تنها یک فرزند اکتفا کنند، چرا که خداوند نیز در ایات قرآن به این نکته اشاره کرده است که هیچ جنبنده‌ای بر روی زمین نیست مگر آن‌که روزی‌اش به دست خداوند باشد و باید همیشه به خدا توکل کرد
کد خبر: ۸۷۲۰۶۶۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

حجت الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون بحث افزایش جمعیت در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زبان و لسان ائمه به ویژه پیامبر اعظم(ص) مطرح است مبحث کثرت و زیادی جمعیت مسلمانان و شیعیان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) خاطر‌نشان کرد: پیامبر در روز قیامت به زیادی امت خود مباهات می‌کند.

نظری با اشاره به عوامل تاثیر گذار در سیاست‌های افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: پدر و مادرها، حکومت و هم‌چنین کسانی که تریبون و رسانه در اختیار دارند، از عوامل تاثیرگزارتر افراد در تشویق سیاست‌های ازدیاد جمعیت دانسته است.

وی به نقش پدر و مادر ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: پدر و مادرها بیشترین نقش را در افزایش جمعیت جامعه دارند و هرگز نباید به دلیل مشکلات اقتصادی به داشتن تنها یک فرزند اکتفا کنند، چرا که خداوند نیز در ایات قرآن به این نکته اشاره کرده است که هیچ جنبنده‌ای بر روی زمین نیست مگر آن‌که روزی‌اش به دست خداوند باشد و باید همیشه به خدا توکل کرد.

وی دومین نهاد تاثیرگزار در ازدیاد جمعیت جامعه را حکومت معرفی کرده و تشریح کرد: حکومت باید مقدمات افزایش جمعیت را فراهم کند، که اقداماتی را نیز در این زمینه انجام داده ولی کافی نیست، هم‌چنین حکومت موظف است نسبت به برداشتن موانع این راه اقدامات لازم را انجام دهد.

نظری در ادامه به نقش کسانی که تریبون و رسانه در اختیارشان است اشاره کرد و تبیین کرد: صاحبان رسانه موظفند در برنامه های خود به نکات مثبت افزایش جمعیت اشاره کنند و مردم را به فرزندآوری تشویق نمایند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار