طي مراسمي با عنوان «ميثاق‌نامه راه‌اندازي قطب نوغانداري و ابريشم‌كشي» و با حضور رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور، شهرستان مينودشت به عنوان قطب توليد اين محصول در استان گلستان معرفي شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۰۵۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «نعمان غلامی» در این مراسم گفت: از سال 92 برنامه‌های عملی و میدانی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و با توجه به تجربیات این 3 سال و ارزیابی انجام شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد صنایع کوچک خانگی، به این جمع‌بندی رسیدیم که تمرکز فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در بخش صنایع تبدیلی قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا علمی کردن کشاورزی برای کاهش قیمت ها و افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید در سطح با استفاده از هسته علمی توسط بسیج مهندسین کشاورزی به عنوان نیروی ترویجی یکی از برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که سنتی بودن کشاورزی یکی از مشکلات این بخش در کشور ما است، تصریح کرد: امیدواریم با علمی کردن کشاورزی بتوانیم در نقاط مختلف کشور سبب افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی باشیم که در غیر این صورت در بازارهای جهانی با چالش روبرو خواهیم شد.

غلامی گفت: در راستای مردمی شدن اقتصاد کشور برنامه‌هایی برای حمایت از الگوهای بومی در سطح کشور داریم که این الگوهای بومی با رویکرد مردمی و بدون نیاز به دستگاه‌های اجرائی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بسیج سازندگی برای مردمی شدن اقتصاد کشور، این تولیدات را با آموزش و ایجاد صنایع تبدیلی برای گسترش تولیدات و ایجاد اشتغال پایدار حمایت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: 18 کارشناس خبره در بسیج سازندگی کشور مستقر بوده و با همه این تولیدکنندگان ارتباط داشته و مشکلات و تسهیلات و غیره را پیگیری می‌کنند تا موفقیت‌های انجام شده گسترش یافته و مشکلات آن‌ها رفع شود.

غلامی گفت: در راستای افزایش تولیدات این بخش‌ها، آموزش‌های بروز و جامعه‌ای را در هر حوزه و بخش تولیدی انجام می‌دهیم تا به افزایش تولید و افزایش درآمدهای پایدار بیانجامد.

سردار «نعمان غلامی» یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی در سطح کشور این است که در هر شهرستان یک محصول را به عنوان یک قطب معرفی کند و در این راستا در جهت افزایش تولید و کاهش ضایعات کمک می شود.

وی اظهار کرد: ایجاد این قطب‌ها در هر شهرستان زمینه هماهنگ کردن و هم‌افزائی دستگاه‌های اجرائی را ایجاد کرده و هر دستگاه وظیفه‌مندی خود را انجام می‌دهد تا این الگو و قطب به نتیجه برسد.

در ابتدای این مراسم تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان مینودشت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

«محمود پسرکلو» مدیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تنها در فصل بهار پرورش کرم ابریشم انجام می شود که به دنبال ان هستیم در فصل پائیز هم این امکان را فراهم نماییم. از این رو در سال جاری در 2 روستا این برنامه را به صورت پایلوت اجرایی خواهیم کرد.

«سید مهدی حسینی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مینودشت هم از بیمه 400 فعال صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

وی فروش محصولات هنرمندان را از عمده مشکلات آنان برشمرد.

«علیرضا مصطفی لو»معاون فرماندار مینودشت عنوان کرد: در بحث تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری جلساتی را تحت عنوان ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با حضور دستگاه های اجرایی تاثیر گذار برگزار می کنیم.

«داوود ممشلی» رئیس فنی و حرفه ای هم خاطر نشان کرد: برای پایداری نسل نوغانداری باید نسل جوان مان را به این عرصه وارد کنیم.

شایان ذکر است؛ سرهنگ دکتر «حسین کریمی اول» جانشین سپاه نینوا استان گلستان در این مراسم رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور را همراهی می کرد.

minookhabar39 2

minookhabar39 2

minookhabar39 2

منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,

minookhabar39 2

منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,

ارسال نظرات