مشاور سیف و عضو هیات‌مدیره بانک سامان بازداشت شد!/مشخصات دری اصفهانی عضو بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

مشاور رئیس‌کل بانک مرکزی، عضو غیرموظف هیات مدیره بانک سامان و عضو بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بازداشت شد!
کد خبر: ۸۷۳۲۸۸۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، بازداشت عبدالرسول دری‌اصفهانی مشاور سیف و عضو هیات مدیره بانک سامان به عنوان جاسوس از آن خبرهای عجیب و غریب بود که باورش سخت است؛ مخصوصا که وزارت خارجه آن را تکذیب کرد اما این خبر فراتر از یک شایعه است.

موضوع بازداشت دری‌اصفهانی وقتی جدی می‌شود که یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی با صراحت این خبر را تایید می‌کند و جزئیات عجیب و غریبی از مشاور دو تابعیتی سیف اعلام می‌کند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رمز عبور با اشاره به دستگیری عبدالرسول دری اصفهانی، جزئیاتی از نحوه فعالیت و دستگیری این نفوذی و جاسوس را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اخیرا یکی از نفوذیها در تیم مذاکرات توانسته بود با نفوذ و دور زدن تیم مذاکره، اطلاعات ذی قیمتی به آمریکا بدهد، گفت: وی هم اکنون بازداشت شده و در زندان بسر می برد.


وی گفت: عبدالرسول دری اصفهانی قبل از انقلاب با کمیته خزانه داری آمریکا کار می کرد و مسئولیت کمیته بخش مربوط به انگلیس را بر عهده داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این فرد بعد از انقلاب با نفوذ در ایران، در وزارت دفاع ایران استخدام می شود و مسئولیت بخش مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می گیرد.


کریمی قدوسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مطالباتی از دولت آمریکا داشت که بخشی از این مطالبات به قبل از انقلاب باز می گردد.


وی اضافه کرد: بعد از مدتی وزارت دفاع متوجه می شود که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، آرایی که صادر می شود به نفع آمریکا است و مشخص شد که این فرد دفاعیات لازم را ارائه نمی کند.


نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جاسوس از وزارت دفاع اخراج شد، تصریح کرد: وی به کانادا می رود که مدتی در این کشور بود.


قدوسی گفت: در دولت یازدهم این جاسوس به ایران برمی گردد و بدون استعلام بعنوان مشاور سیف بکار گرفته می شود.


وی افزود: این جاسوس علاوه بر اینکه از بانک مرکزی، از بانک سامان هم حقوق می گرفت چون بعنوان عضو هیئت مدیره این بانک هم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وی در جریان مذاکرات و برجام، در تیم مذاکرات نفوذ کرده و بعنوان زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی ، فعالیت می کرد.


قدوسی با بیان اینکه آمریکا به این جاسوس به دلیل فعالیت در کمیته برجام ، ماهانه هفت هزار ۵۰۰ پوند حقوق می داد، افزود: این جاسوس علاوه بر حقوق از جاهای مختلف ایران، از آمریکا و انگلیس هم حقوق می گرفت.


وی گفت: اخیر این جاسوس پی می برد که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی متوجه جاسوسی وی شده و به همین دلیل درصدد خروج از کشور بود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جاسوس ۱۰ روز پیش در سفر محمد جواد ظریف به ترکیه جزو تیم سفر بوده اما از همان داخل هواپیما دستور بازداشت وی صادر می شود و وی از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی شود و به ایران بازگردانده می شود.


قدوسی گفت: جزئیات دیگری در خصوص این جاسوس وجود دارد که بعدا منتشر می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار