رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: منابع مورد نیاز برای توسعه صنایع تبدیلی در استان‌های کشور تامین خواهد شد تا اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید داخلی تقویت شود
کد خبر: ۸۷۴۰۴۹۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی نظام در مقابل جنگ اقتصادی دشمن، تقویت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد: دشمن با تحمیل جنگ نظامی و فرهنگی در صدد است نظام ایران را ناکارآمد جلوه دهد.

سردار نعمان غلامی در هم اندیشی مسئولان بسیج سازندگی استان‌های شمالی کشور در سالن اجتماعات کوثر سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی از پروژه‌های کارآفرینی در مناطق استان‌های کشور حمایت می‌کند.

وی افزود: منابع مورد نیاز برای توسعه صنایع تبدیلی در استان‌های کشور تامین خواهد شد تا اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید داخلی تقویت شود.

وی با اعلام اینکه تمامی ترفندهای استکباری با ایجاد جنگ تحمیلی علیه ایران با رشادت رزمندگان این مرز و بوم منتج به پیروزی شده است، افزود: با هدایت مقام معظم رهبری اکنون در حوزه مبارزه جنگ اقتصادی به توفیقاتی دست یافتیم.

غلامی با بیان اینکه جنگ فرهنگی موضوع اصلی دشمنان نظام برای براندازی اسلام است، گفت: عرصه کارزار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن بسیار دراز و طویل بوده که با تلاش جوان ایرانی منکوب شده است.

وی با اعلام اینکه دشمن با تحمیل جنگ نظامی و فرهنگی درصدد ناکارآمد جلوه دادن اهداف نظام اسلامی ایران است، افزود: جنگ اقتصادی از سال 91 در کشور ایجاد شده و در این راستا تلاش دشمن ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم جامعه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی با مدد مردمی به توفیقاتی دست یافته است، گفت: تمرکز دشمن برای ایجاد اختلال در اقتصاد و معیشت مردم ایران بوده که تاکنون موفق نبوده است.

غلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با هدف تقویت تولیدات داخلی و استفاده از استعداهای خلاق جوان ایرانی اجرایی می‌شود، افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش‌های متعالی در لوای اقتصاد مقاومتی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دسترسی مردم به گفتمان‌سازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی از طریق مردم دارای توفیقاتی بوده است، گفت: با ایجاد واحدهای کوچک و توسعه صنایع تبدیلی توانستیم، شکوفایی اقتصادی در مناطق استان‌ها را به باروری برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی در شهرستان‌ها اساسی ترین رسالت بسیج در سال 95 است، یادآور شد: این اقدام در جهت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی طرح ریزی شده است.

غلامی با بیان اینکه هم اکنون 5 میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور به ضایعات تبدیل می‌شود، تصریح کرد: با توسعه صنایع تبدیلی در مناطق روستایی کشور قصد داریم ضریب ضایعات محصول کشاورزی را کشور و در اقتصاد داخلی رونق ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه با استفاده از الگوهای مردمی در کشور می‌توانیم هر روستا را تبدیل به یک کارگاه صنایع تبدیلی کنیم، یادآور شد: با فرآوری محصولات می‌توانیم در حوزه صنایع تبدیلی ورود جدی تری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از اعلام آمادگی این سازمان برای کمک با وزارتخانه‌های مرتبط با امر کشاورزی در جهت کاهش ضایعات کشاورزی خبر داد و گفت: برخلاف ورود دیرهنگام دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی، هنوز به توفیقات دولتی در این بخش دست نیافته و بیشتر از کمک‌های مردمی در این حوزه استفاده کردیم.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی مناطق از طریق دفاتر بسیج سازندگی شهرستان‌ها گفت: الگوها و ایده‌های برتر بخش کشاورزی را در هر استان شناسایی و با گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی به توفیقاتی در این بخش‌ها دست یافتیم.

غلامی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی به دنبال تامین مطالبه رهبری در حوزه تقویت تولیدات داخلی است، افزود: با تقویت توسعه صنایع تبدیلی در مناطق می‌توانیم به رونق و شکوفایی اقتصادی در استان‌ها دست یابیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها