خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) گفت: متاسفانه فخرفروشی برخی بانوان جامعه ما با خرید کالای خارجی ناخواسته به اقتصاد ملی ضربه زده است.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۰۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
فخرفروشی بانوان با خرید کالای خارجی به اقتصاد ملی ضربه زده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، طیبه توکلی در گفت و‌گو با خبرنگاران، با بیان این که همه ما باید به سهم خود بکوشیم که فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی در کشور رواج پیدا کند، اظهار داشت: متاسفانه در بین برخی خانواده‌ها و از جمله زنان و دختران شاهد رواج فرهنگ غلط چشم و هم چشمی هستیم به این صورت که افراد در خرید کالاها به فلان مارک و برند معروف خارجی فخر می‌فروشند و حال آن که این گونه رفتار کردن بر اساس آموزه‌های دینی مذموم شمرده شده است.

وی با اشاره به این که بخش قابل توجهی از اقتصاد خانواده تأثیرپذیر از نوع و چگونگی ایفای نقش زنان است، گفت: در واقع این بانوان هستند که با تدبیر و مدیریت خاص خود می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده کمک کرده و با تصمیم گیری‌های صحیح، آن را در مسیر مناسب‌تری هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اتفاقاً این موضوع ارتباط تنگاتنگی هم با سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیدا می‌کند به این جهت که در حوزه مصرف، نوع رفتار خانواده‌ها و نقش زنان و همسران، مشخص می‌کند تا چه حد اقتصاد خانوار می‌تواند در حد و اندازه خود ترسیم گر اقتصاد کلانی به نام اقتصاد ملی باشد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) افزود: این مهم به خصوص در فرآیند انتخاب کالا و نوع آن و همچنین چگونگی مصرف خود را نشان می‌دهد و بانوان با تدبیری که دارند می‌توانند بهترین خرید را برای منزل داشته و در تأمین نیازمندی‌های زندگی، همسر خود را در این باره به درستی یاری رسانند، به طوری که در نهایت اصل اعتدال و میانه روی در خرید و مصرف مراعات شود.

توکلی بیان کرد: در هر صورت اگر ما بتوانیم نگاه و رویکرد ملی را در این مساله جا بیندازیم و فرهنگ سازی کنیم که خانواده‌ها روی موضوع خرید کالای ایرانی حساس شوند، آن موقع شاهد تحقق بخش قابل توجهی از اهداف مقرر در اقتصاد مقاومتی که این همه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، هستیم.

وی عنوان کرد: البته این‌ها نباید در حد حرف و شعار باقی بماند بلکه نیازمند فرهنگ سازی در رابطه با خانواده‌ها و روشنگری زنان و مادران خانه دار است که البته از آن سو باید کیفیت کالاهای تولید داخل را نیز بالا بُرد تا زنان و خانواده‌ها نیز به مصرف آن‌ها رغبت نشان دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها