نماینده مردم شاهین شهر گفت: با این لایحه‎ای که دولت داده عملا بسیج دانش آموزی و بدنه فعال‎تر بسیج که جوانان 18سال و پایین‎تر از آن هستند و این جذب نیروها، آموزش‎ها و آمادگی‎ها به تعطیلی کشانده می‎شود.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۸۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ارائه لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» به مجلس  توسط رئیس جمهور با اشاره به اینکه ازآنجایی که تعریف ما با شیطان بزرگ  در موضوع تروریسم به لحاظ  مبنایی متفاوت است؛ هرآنچه را که ما هنجار و ارزش می‎دانیم، آنها مغایر آن را تعریف می‎کنند تصریح کرد: این لایحه‎ای که دولت به مجلس ارائه داده؛ منافع مردم ایران و منافع مربوط به ارزش‎های دینی و اجتماعی ملت ایران در آن دیده نشده و قطعا هم با اصول قانون اساسی و سیاست‎های کلان نظام مغایرت دارد.

حاجی دلیگانی بیان داشت: به نظر می‎رسد مفاد این لایحه به لحاظ محتوایی؛ دخالت در امور داخلی کشور ماست و مغایرت با آنچه که مردم ایران به آن اعتقاد دارد از جمله حضور نوجوانان و نونهالان در برنامه‎های مذهبی؛ یعنی دشمنان بنا دارند تیشه را اول به این اعتقادات ما بزنند و بعد آن بیایند سراغ اینکه هیچ جوان ایرانی نیز حرفه دفاع از خود را بلد نباشد و حق نداشته باشد یاد بگیرد تا بتوانند با یک هجومی از لحاظ فرهنگی، فکری و  نظامی وارد می‎کنند، بر ملت ما فائق آیند.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان این نظام متوجه رمز اقتدار نیروهای ما در منطقه شدند و دقیقا می‎خواهند زیرساخت‎های اقتدار ما را در منطقه از بین ببرند، لذا با این لایحه که منافع کشور را تهدید می‎کند مخالف هستیم و نخواهیم گذاشت به تصویب برسد.

تصریح کرد: با این لایحه‎ای که دولت داده عملا بسیج دانش آموزی و بدنه فعال‎تر بسیج که جوانان 18سال و پایین‎تر از آن هستند و این جذب نیروها، آموزش‎ها و آمادگی‎ها به تعطیلی کشانده می‎شود.

نماینده مردم شاهین شهر در خصوص چرایی ارائه این لایحه نیز توسط دولت با بیان اینکه یک جریانی در کشور تلاش می‎کند تا استقلال کشور را از ما بگیرد اظهار داشت: متاسفانه برخی از دولتی‎ها آگاهانه یا ناآگاهانه نیز در این راستا طرح‎هایی را می‎دهند که منافع خارج نشین‎ها را که اتاق فکرشان در آنجا قرار دارد تامین می‎کند.

حاجی دلیگانی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این لایحه به صورت دقیق در مجلس  رسیدگی شود و درست فرصت برای تجزیه و تحلیل آن داده شود قطعا نمایندگان به آن رای نخواهند داد و با آن مخالفت خواهند کرد.
ارسال نظرات