خبرهای داغ:
برای نخستین بار و با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش؛

همایش طرح همیار پاکبان در آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری بسیج: برای نخستین بار در استان با مشارکت شهرداری تبریز و آموزش و پرورش،اجرای طرح «همیار پاکبان» با هدف استفاده از ظرفیت دانش آموزان در فرهنگ سازی حفظ پاکیزگی شهر در تبریز اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۴۴۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون فرهنگی و پرورشی استان در آیین گشایش این طرح اظهار داشت: آموزش و پرورش به مشارکت اولیای آگاه و باسواد در اجرای طرح هایی که آموزش کودکان را با رویکرد فرهنگ سازی و شهروندی است، افتخار می کند.

طاهر علمی تاکید کرد: همکاری در حقوق شهروندی و اصلاح سبک زندگی از اهداف نظام آموزشی است که در سال های اخیر به فرهنگ سازی این مهم از طریق دانش آموزان توجه ویژه ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90درصد مسائل مطروحه در سند تحول بنیادین بحث تربیتی است تا دانش آموزان با زندگی سالم فیزیکی به آلایش روح و روان خود نیز برسند و برای این کار نیاز است دانش آموزان آموزش های لازم را ببینند.

علمی گفت: در بحث تعلیم و تربیت تنها هدف آموزش و یادگیری نبوده بلکه نحوه بهتر زیستن با دیگران هدف می باشد که اجرای طرح هایی در مشارکت دانش آموزان در حمل و نقل، شهردار، همکلاسی ها، پاکبانان و ... نمونه های بارز برای عملی شدن این اهداف است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: طرح همیار پاکبان با سه راز زندگی یعنی فکر، ایمان و تلاش همکاری فکری سالم زیستن را برای دانش آموزان نهادینه می کند.

این مقام مسئول یادآور شد: دانش آموزان باید در آموزش به این نکته دست یابند که مواد دور ریز زباله نیست بلکه کالای اقتصادی می باشد که با بازیافت آن می توان زندگی سالم را رقم زد و از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

در راستای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در بین شهروندان، طرح استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پاکبان با رونمایی از نماهنگ این طرح صبح امروز در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

در این طرح دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در خصوص مباحث مدیریت پسماند(حفظ نظافت شهری، رعایت برنامه زمان‌بندی پسماندها «طرح زوج و فرد جمع‌آوری پسماند تر» تفکیک از مبدا و کاهش تولید شیرابه) را خواهند دید.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 50 هزار نفر از دانش آموزان تبریزی در قالب این طرح آموزش می بینند همچنین اطلاعات همه دانش آموزان آموزش دیده در سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است درج خواهد شد و در مواقع مورد نیاز از ظرفیت این دانش آموزان استفاده خواهد شد.


در این آیین از نماهنگ طرح همیار پاکبان توسط شهردار تبریز رونمایی شد و از معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برای همکاری در آموزش دانش اموزان برای فرهنگ سازی و تربیت شهروند سالم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار