بازديد از اقامتگاه‌هاي بوم گردي، كاروانسراي قصر بهرام و جاده سنگ فرش، جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي پارك ملي كوير و توانمندي‌هاي گردشگري ايوانكي از جمله برنامه هاي سفر يك روزه سلطاني فر به شهرستان گرمسار است.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۲۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، بازديد از اقامتگاه‌هاي بوم گردي، كاروانسراي قصر بهرام و جاده سنگ فرش، جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي پارك ملي كوير و توانمندي‌هاي گردشگري ايوانكي از جمله برنامه هاي سفر يك روزه سلطاني فر به شهرستان گرمسار است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور هم اكنون در حال بازديد از مجتمع اقامتي بوم گردي حاجي آباد گرمسار است.

استاندار سمنان، نماينده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي، مدير كل ميراث فرهنگي استان سمنان و جمعي از مسئولان استاني ، سلطاني فر را در اين سفر همراهي مي‌كنند.

پارك ملي كوير در جنوب غربي استان سمنان در حد فاصل كوير مركزي ايران و درياچه نمك واقع شده است. اين منطقه داراي 31 گونه پستاندار ، 131 گونه پرنده و 20 گونه خزنده است.

جاده‌ی دست‌ساز سنگ‌فرش که با سنگ‌‌های تراش‌خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده، بطول 35 کیلومتر و عرض 5 متر در مسیر شاهراه تاریخی اصفهان ساری در دوره صفوی برای سهولت رفت وآمد کاروانیان که در این مسیر به باتلاقها و نمک زارهای جنوب گرمسار برخورد می نمودند احداث شده است.

کاروانسرای قصر بهرام نيز داراي بنای بيرونی چهار گوش و دارای چند برج با دو دروازه شمالی و جنوبی است و روکار آن از سنگهای بزرگ آهکی صیقل شده سفيد رنگ است که از کوههای مجاور آورده شده‌اند. اين بنا كه در دوره صفويه تعمير اساسي شد، به بناي شاه ‌عباسي معروف شده است، سفال هايي که از اطراف اين بنا به دست آمده به احتمال قوی از دوره تيموری و نشانه آن است که اين بنا پيش از صفويه برپا بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها