خبرهای داغ:

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در میامی برگزارشد+تصاویر

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز صحنه عاشورا با حضور با شکوه عاشقان حسینی در حسینیه اعظم میامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۳۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در ميامي، عزاداران شرکت کننده در این مراسم یاد کربلای امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) را گرامی‌داشته و به یاد آن حضرت عزاداری کردند و مادران با ملبس کردن کودکان شیرخوار خود به لباس‌های سفید و سبز در شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و نیز شیرخوار سیدالشهدا به سوگواری  پرداختند و اشک ماتم ریختند.

همزمان با اولین جمعه محرم، مادران میامی ای سربندهای فرزندان خود را که به نام مقدس حضرت علی ‏اصغر (ع) وامام حسین(ع) مزین و سرپوش‏های سبز رنگ، روی دستان خود بالا گرفته بودند و سر به آسمان و با تضرع از خداوند خواستند که این کودکان را به عنوان سربازان امام حسین (ع) و نذر و بیمه حضرت علی اصغر(ع) بپذیرد.

مسئول ستاد شیرخوارگان حسینی در حاشیه  این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: همایش شیرخوارگای حسینی در میامی قدمت بسیار زیادی دارد، اما به مدت 8سال است که همزمان با سراسر کشور در روز جهانی شیرخوارگان حسینی با استقبال بی نظیر زنان عاشورایی این شهرستان برگزار می شود.

محمدحسن رحیمی افزود: در سال های اول برگزار ی این همایش با دونفر شروع شد و امروزبیش از 20نفر  در این مجموعه فعال هستند اعم از خانم ها وآقایان، بیش از 10 الی 15نفر هم پشت صحنه در کارهای تبلیغاتی و مالی عاشقانه خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه این مراسم در 40 نقطه شهرستان میامی برگزارشد، گفت: در سال 91 تنها شیرخواره ی 6ماهه که به نام حضرت علی اصغر (ع) مزین شده بود را در کل استان سمنان داشتیم و امروز از طرف ستادبه 3 نوزاد شش ماهه و 6 نفر از افرادی که هم نام شش ماه کربلا بودند، هدایایی تقدیم این عزیزان کردیم.

مسئول ستاد شیرخوارگان حسینی  در پایان  هدف از برگزاری این مراسم را انس گرفتن کودکان با مکتب امام حسین (ع) ،بزرگ شدن فرزندانمان با ایثار وفرهنگ حسینی و آشنایی آنان با نهضت عاشور که امروز یک وظیفه همگانی است که باید بتوانیم این حقانیت را به درستی در اذهان و افکار عمومی  ثابت کنیم.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.

 عكاس: نوروزي

ارسال نظرات
پر بیننده ها