عاشورا در کردستان تجلی‌گاه اتحاد و همدلی شیعه و سنی بود

عاشورای حسینی امسال در حالی برگزار شد که همه اعم از شیعه و سنی آمده بودند تا بگویند، اینجا کردستان سرزمین وفا و ارادت به پیامبر و اهل بیت ایشان است و عشق امام حسین(ع) را در سینه دارند و در سالگرد شهادت آن حضرت سوگوارند.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۷۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، استان کردستان سرزمین غیورمردان و شیرزنانی است که به اختیارالدین مشهورند، و عشق به پیامبر و اهل بیت آن حضرت را به انحای مختلف به نمایش می‌گذارند.

عشق به اهل بیت پیامبر(ص) در مسلمانان سنی شافعی زبانزد است تا جایی که شعرای کرد اهل سنت درباره امام حسین(ع) اشعار زیادی را سروده‌اند.

عاشورای حسینی امسال در حالی در جای‌جای استان فرهنگی و محب آل بیت پیامبر کردستان برگزار شد که همه اعم از شیعه و سنی آمده بودند تا بگویند، اینجا کردستان سرزمین وفا و ارادت به پیامبر و اهل بیت ایشان است و عشق امام حسین(ع) را در سینه دارند و در سالگرد شهادت آن حضرت سوگوارند و به نوعی اتحاد و همدلی شیعه و سنی در این استان را به نمایش گذاشتند.

عاشقان امام حسین(ع) و دوستداران اهل بیت پیامبر(ص) در شهرستان‌های کردستان و بخصوص شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، همزمان با سراسر کشور در روز شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن یاران باوفایش با به راه‌انداختن دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و نوحه‌خوانی و سوگواری، مراتب عشق و ارادت خود را نسبت به بزرگ شهید دشت کربلا به نمایش گذاشتند.

امروز جمعیت سیاهپوش مردم کردستان اعم از زن و مرد، پیر و جوان، شیعه و سنی همه آمده بودند تا نشان دهند که مظلومیت امام حسین(ع) نقطه اشتراک سینه‌های به سوگ نشسته سالار شهیدان است.

اهل سنت کردستان ضمن همراهی دسته‌های سینه‌زنی، در بین عزاداران خرما و شربت و نذری پخش می‌کردند و یا به بیرق آن امام شهید توسل می‌جستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار