امام جمعه قروه گفت: امام حسین(ع) در راستای خدمت به دین قیام نمود و این پیام نهضت عاشورا است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۸۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان در جلسه شورای اداری شهرستان قروه که در سالن امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه حوادث عاشورا دارای پیام‌های بسیاری برای جامعه مسلمانان است، اظهار داشت: باید به این پیام‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی به اقامه نماز اول وقت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا اشاره نمود و افزود: اقامه نماز اول وقت از سوی امام حسین(ع) نشان‌دهنده آن است که در بحبوحه جنگ امام حسین(ع) به خداوند توجه دارد و جز برای خدا نمی‌جنگد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه خاطرنشان کرد: خاندان پیامبر اسلام(ص) در روز عاشورا و در سخت‌ترین شرایط تنها به دین و به خداوند می‌اندیشند.

وی ادامه داد: روضه‌خوانان ما باید با بیان واقعیات روضه را به زیبایی اجرا نمایند تا همه بدانند که حضرت زینب(س) نگران دین بودند و جز برای دین اندیشه دیگری نداشتند که در حضور دشمنان خود از واقعه عاشورا به عنوان واقعه‌ای یاد کردند که جز زیبایی در آن وجود نداشته است.

به گفته باباییان، هم‌اکنون نیز همگی باید به دنبال دین و پیرو دین باشند.

وی افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت خون هزاران شهید گلگون کفن به افتخار و عزت رسیده است نیز ما به دنبال دین هستیم و اگر غیر از این باشد در لباس دین خیانت وجود خواهد داشت.

باباییان تصریح کرد: حضور افراد مختلف در عرصه مدیریتی یک توفیق الهی است که باید قدر دانسته شود.

وی افزود: مدیران ما باید در راستای خدمت به دین قدم بردارند چرا که تخطی مدیران مردم را از گرایش به دین دور خواهد کرد.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه پیام قیام امام حسین(ع) را باید به درستی درک کرد گفت: باید همگان در خدمت دین باشند و در این راستا حرکت نمایند.


ارسال نظرات