امام جمعه سقز:

اهل سنت هم مانند اهل تشیع در شهادت امام حسین(ع) عزادار هستند

امام جمعه سقز گفت: ما اهل سنت اگر مانند برادران شیعه عزاداری نمی‌کنیم و بر سر و سینه نمی‌زنیم، اما در روزهای عزاداری برای یاران و اصحاب پیامبر گرامی اسلام و نیز برای حضرت امام حسین ناراحت و عزادار هستیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۳۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه سقز با بیان اینکه حضرت امام حسین در راه اسلام به شهادت رسید، اظهار کرد: ما اهل سنت همواره به یاران و اصحاب پیامبر ارادت داشته و هر کس را که پیامبر دوست داشته باشد، ما هم او را دوست داریم.

 

امام جمعه سقز با بیان اینکه در احادیث زیادی از علما و دانشمندان اهل سنت هم به شهادت حضرت امام حسین و یاران وی در دشت کربلا اشاره شده است، افزود: ما اهل سنت اگر مانند برادران اهل تشیع عزاداری نمی‌کنیم و بر سر و سینه نمی‌زنیم، اما ما هم در روزهای عزاداری برای یاران و اصحاب پیامبر گرامی اسلام و نیز برای حضرت امام حسین ناراحت و عزادار هستیم.

 

وی تصریح کرد: پیامبر فرموده است، حسین از من است و من هم از حسینم و هر که حسین را دوست بدارد، خداوند نیز او را دوست دارد.

 

امام جمعه سقز در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به اینکه اسلام دین رحمت و مغفرت است، اظهار داشت: هر کسی به این دین الهی تکیه و آموزه‌های دین را رعایت کند، رستگار دنیا و آخرت خواهد شد.

ارسال نظرات