مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌توانند با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل را در جامعه شکل دهند، گفت: آموزش و پرورش نهاد فرهنگ‌ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۹۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

 علیرضا کمره‌ای در مراسم رونمایی از سند راهبردی و کتاب‌های پدافند غیرعامل که در مدرسه شاهد نورعلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم با مشارکت سپاه پاسداران، سازمان امداد و نجات، قرارگاه ثارالله، بسیج دانش‌آموزی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پلیس راهور، نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش ترتیب داده شده است، گفت: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی همزاد بشر بوده است، زیرا تهدید و خطر همواره همراه بشر است.

وی افزود: آموزش و پرورش از دو منظر مخاطب پدافند غیرعامل هستند. نخست به عنوان یک دستگاه که دارای امکانات مختلف است و باید برای حفظ امنیت خود را مجهز کند و از این جهت تفاوتی با سایر دستگاه‌ها ندارد. منظر دوم این است که آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگ‌ساز است و باید تبیین کننده مفاهیم دفاعی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، می‌تواند گفتمان پدافند غیرعامل را در جامعه شکل دهد، گفت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا باورهای دانش‌آموزان را در مقوله دفاع غیرنظامی و امنیت شکل دهد.

کمره‌ای افزود: آموزش و پرورش به دو شکل اقدام به تقویت باورها می‌کند؛ نخست اینکه دانش‌آموزان بدانند از چه توانمندی‌هایی برخوردارند و خود را دست کم نگیرند و دیگر آنکه تلاش کنند که نقاط ضعف و قوت دیگران را شناسایی کرده و در مواقع لزوم درست عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دفاع غیرعامل امری متغیر و پویاست ، گفت: سیستم‌های حمله متعدد هستند و جامعه باید با معرفتی عمیق و سعی فعالانه در پدافند غیرعامل در برابر این حملات از خود دفاع کند. بهترین نهاد برای معرفت‌افزایی نهاد آموزش و پرورش است و باید گفتمان پدافند غیرعامل را شکل دهد. زمانی که احساس امنیت بالا رفت، قادر خواهیم بود خود را در برابر تهدیدات دشمن حفظ کنیم.

منبع ؛ ایسنا
ارسال نظرات