عشرت شایق گفت: حذف دلار، پویش مردمی برای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است تا به معنای واقعی تحقق پیدا کند باید خسارت دلار در تبادلات اقتصادی را برای زائرین اربعین به گونه شفاف و صریح مطرح کرد.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۸۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

عشرت شایق پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحریم دلار از سوی زائرین اربعین اظهار داشت: اربعین مقدمه و آغاز خوبی برای حذف دلار در نظر گرفته شود و از طریق آگاه رسانه ای زائرین اربعین را ترغیب کرد تا برای مخارج سفر خود، دلار خریداری نکنند و تنها از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توصیه رهبری در خصوص حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور است افزود: حذف دلار، شکست آقایی دلار در بازار جهانی است و تنها وظیف دولتی نیست بلکه اقدامی هماهنگ کننده بین مسوولان و مردم محسوب می‎شود و حذف دلار، پویش مردمی برای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است تا به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

شایق خاطر نشان کرد: باید خسارت دلار در تبادلات اقتصادی را برای زائرین اربعین به گونه شفاف و صریح مطرح کرد تا مورد استقبال مردم واقع شود و جوششی انقلابی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست.

شایق در خاتمه افزود: حذف دلار، نوعی مبارزه اقتصادی در حوزه جنگ نرم محسوب می‌شود  و اربعین، نقطه عطفی برای تحریم دلار است تا از این طریق بتوانیم قدرت نمایی کاذب اقتصادی آمریکا را از بین ببریم، باید قدرت جهانی آمریکا را که در بازار جهانی به واسطه دلار به مقام و قدرتی دست یافته از بین برد و نگذاریم بیش از این آمریکا بر کشورهای جهانی سلطه پیدا کنند.

ارسال نظرات