خبرهای داغ:
نظام سلطه بین المللی همیشه در پس انحراف نسل جوان ما بدنبال این است که در یک فضا و میدانی شرایط و موقعیت را برای سلطه بر نسل جوان و آینده ساز ما، مهیا کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۳۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بحث استکبار و مبارزه با این واژه منحوس و تلاش و فداکاری های ملتها برای آزادی و رهایی از چنگال ظالمان و زورمندان قدمتی دارد به اندازه ی طول عمر انسان ها.


استکبار به معنی اخص کلمه یعنی کبر و غرور بواسطه ی خود برتربینی و احساس قدرت و تسلط بر دیگران که در تمام ابعاد زندگی بشر خود را بسط و گسترش می دهد و این موضوع در مورد کشورهایی که بدلایل گوناگون قوی تر هستند و از چهارچوب اصول انسانی و بشر دوستانه و تعالیم توحیدی خارج می شوند به بلایی مهلک برای آندسته از ملت ها که از هر بعدی ضعیف و ناتوان باشند مبدل می گردد و بدین وسیله سلطه و نفوذ همه جانبه خود را اعمال می کنند.


موضوع اساسی این است که آموزش و پرورش با چه ویژگی هایی می خواهند نسل آینده را تربیت کند و کشور برای ادامه مسیر خود به چگونه نسلی نیاز دارد؟


نظام سلطه بین المللی همیشه در پس انحراف نسل جوان ما بدنبال این است که در یک فضا و میدانی شرایط و موقعیت را برای سلطه بر نسل جوان و آینده ساز ما، مهیا کند. ممکن است که برخی ها تعجب کنند چه ارتباطی میان آموزش و پرورش و نظام سلطه بین الملی وجود دارد در حالی که واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوان ملتها به ویژه ملت ایران برنامه دارد.

آمریکا، سرمایه داران صهیونیسم و دولت های مستکبر دیگر مظهر نظام سلطه بین المللی هستند آنها می خواهند نسل آینده کشورها نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه مورد نظر آنها را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تاثیرگذار همان گونه فکر و عمل کنند که آنها تمایل دارند.


متفکران غربی بارها گفته اند که بجای کشور گشایی های استعماری بهترین و کم هزینه ترین روش تزریق فکر و فرهنگ خود به نسل جوان و تربیت نخبگانی است که همچون سربازان نظام سلطه هستند.


در این خصوص و برای مقابله با سلطه گری استکباری باید بدنبال احیای شاخص های ممتاز و مفاهیم جریان ساز در بین دانش آموزان باشیم و این از وظایف سنگین معلمان آموزش و پرورش است.
از جمله شاخص های برتر و برجسته که باید در نسل آینده رشد پیدا کنند عبارتند از ایمان، اندیشه ورزی، مشارکت و همکاری اجتماعی و اصلاح الگوی مصرف که باید ترویج دهند. قدرت های استکباری با نقاب های گوناگون قصد تهدید و تسلیم ملتها را دارند و باید من به عنوان یک دانش آموز از مجموعه ی امت اسلامی با درایت و روش بینی این چهره ها را شناسایی کنم و به مقابله با استکبار برخیزم.


گاهی با وابستگی شدید اقتصادی و گاهی با تهاجم فرهنگی قصد تحقیر و تخریب دیگر کشورها را دارند و گاهی بصورت تبلیغات کالای تجملاتی، پوشاک، ماهواره و شبکه های مجازی ظهور و حضور پیدا می کند و ما بایستی با خودکفایی همه جانبه و رجوع به تعالیم دینی برگرفته از آموزه های اسلامی تمام توطئه های استکبار را خنثی کنیم و به نظر منِ دانش آموز، کوبنده ترین ابزار در اختیار من حفظ حجاب و شئونات اسلامی و اطاعت بی چون و چرا از رهنمودهای روشن گرانه مقام عظمای ولایت و دیگر مراجع فکری، دینی، فرهنگ ناب بسیجی و دفاع از آرمان شهدا می باشد.

ارسال نظرات