خبرهای داغ:
در آستانه روز جهانی دیابت؛

همایش دیابت و چشم در بیمارستان شهید محلاتی تبریز برگزار شد

دبیر همایش روز جهانی دیابت و رئیس کلینیک دیابت بیمارستانشهید محلاتی تبریز با اعلام این خبر گفت: این همایش با هدف آشنایی بیماران دیابتی و مردم با عوارض این بیماری همچون نابینایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۱۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

دکتر اعظم رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نخستین مشکل بینایی چشم نخستین عارضه بیماری دیابت است، افزود: محور برنامه های امسال کلینک دیابت بیمارستان شهید محلاتی امسال بر همین اساس طبق شعار جهانی فدراسیون بیماری دیابت که «دیابت و چشم» است تدوین و اجرا می شود.

وی برگزاری این همایش و کلاس های پایان هر ماه این کلینک را برای بیماران دیابتی موثر خواند و اظهار داشت: در این کلاس ها بیماران با نحوه تغذیه، فعالیت، علائم و نحوه درمان خود آشنا می شوند.

وی همچنین از برگزاری پیاده روی بیماران دیابتی در ائل گلی تبریز خبر داد و بیان کرد: بیماران از آن استقبال خوبی داشتند و علت آن به ارزش نهادن بیماران در کلینیک و تاثیر کلاس های آموزشی است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه این بیمارستان تنها بیمارستان شمالغرب در خصوص دیابت است، گفت: 14هزار بیمار دیابتی در این کلینیک تشکیل پرونده داده اند که پنج هزار نفر آن مبتلا به زخم پای دیابتی هستند.

وی فعالیت بخش زخم پای دیابتی را از بخش های مهم این کلینیک نام برد و افزود: در نتیجه مشاوره و آموزش هایی که در این کلینیک داده می شود بسیاری از بیماران که قطع شدن پا برای آن ها تجویز شده بود با حضور در این کلینیک و آموزش های لازم نه تنها پایشان قطع نشده بلکه بهبود نیز یافته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها