خبرهای داغ:
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان از اجرای طرح همسفره برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه خبر داد و افزود: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر شش سال که سرپرستان آن ها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۸۳۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خالد سیار با بیان اینکه بیش از یک هزار و 523 کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه از خدمات و سبد غذایی این نهاد بهره مند هستند، گفت: این نهاد در شش ماهه نخست امسال بیش از شش میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه این کودکان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 354 نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند،اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال سه هزار و 440 سبد غذایی بین کودکان توزیع شده است.

سیار ضمن تاکید بر لزوم مشارکت خیران استان در طرح همسفره، ادامه داد: خیران بر اساس نیاز هر کودک، در ماه یک یا چند سبد غذایی که توانایی پرداخت آن را دارد، انتخاب و به صورت ماهیانه یا یکباره وجه معادل آن را واریز می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی از اجرای طرح همسفره با هدف جذب کمک های خیران برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه خبر داد و اظهار کرد: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر شش سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا می شود.

وی در خصوص نحوه مشارکت خیران آذربایجان شرقی در این طرح گفت: خیران می توانند با مراجعه به سایت همسفره مبلغی را به میل خود انتخاب و به صورت یکباره یا ماهیانه در حساب مشخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده واریز کنند.

سیار با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 11میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال توسط کمیته امداد استان هزینه شد،افزود: امسال سرانه سبد های غذایی کمیته امداد به این کودکان از ۷۰۰ هزار یال به ۷۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات بهداشتی و کمک به حفظ سلامت مددجویان به ویژه کودکان یکی از برنامه های این نهاد است.

سیار با تاکید بر اینکه پایش این کودکان هر شش ماه یکبار انجام می شود، بیان کرد: پس از پایان یک دوره شش ماهه، مجدداً کودکان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بهبود از طرح خارج و افراد جدید جایگزین می شوند.

سیار در رابطه با نحوه مشارکت خیران در طرح همسفره گفت: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه 750 هزار ریال را تقبل کنند.

هم اکنون یک هزار و 523 کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه از خدمات و سبد غذایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بهره مند هستند که در شش ماهه اول امسال بیش از شش میلیارد ریال توسط خیران برای رفع سوء تغذیه این کودکان کمک شده است.

طرح همسفره برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه اجرا می شود.

ارسال نظرات