تاکنون 589 واحد صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق در سامانه بهین یاب نام نویسی شده است .
کد خبر: ۸۷۷۹۱۶۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت : از مجموع این تعداد 325 واحد و طرح آن در حوزه کشاورزی و بقیه در حوزه صنعتی بوده است.
داریوش دیودیده با بیان اینکه تا کنون 449 واحد به بانک های عامل معرفی شده است افزود: از این تعداد با 79 واحد و طرح برای پرداخت تسیهلات عقد قرارداد شدو بقیه در جلسات بعدی کارگروه تعیین و تکلیف می شوند .

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات به 70 واحد 540 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد گفت:  از مجموع 70 واحد و طرحی که تسهیلات رونق پرداخت شده است 40 واحد و طرح آن در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت است.
وی با با بیان تا کنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان 22 بار تشکیل جلسه داد افزود: مایحصل این کارگروه266 مصوبه بود که 165 مصوبه آن اجرا و بقیه در دست پیگیری است.
دیودیده افزود : از مجموع 266 مصوبه 106 مورد در زمینه تعیین تکلیف بدهی،16 مورد برای امورزیربنایی و تامین سوخت،17 مورد تامین مالی و تسهیلات،4 مورد تامین مواد اولیه و معافیت مالیاتی و بقیه در مورد امور کارگری، تامین زمین، محدوده و سایر بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار نیز در این جلسه هم یکی از سیاست های کاری دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشکیل این کارگروه در استان ها با هدف مرتفع نمودن مشکلات و کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید برشمرد و گفت : تحقق این مهم نیازمند و مستلزم همکاری و عزم همه جانبه دستگاه های اجرایی متولی و بانک های عامل در استان است.
مجید محنایی کمک کردن و بازگرداندن این واحدها را به چرخه تولید موجب اشتغالزایی، افزایش تولید، بهره وری و در نتیجه رونق و توسعه استان برشمرد و افزود :دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و همچنین مالکان این واحدها باید مصوبات و تعهدات خود را که در جلسات این کارگروه متقبل می شوند به نحو احسن اجرایی کنند.

ارسال نظرات