بیش از160هزار دانش آموز زیر پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس هستند.
کد خبر: ۸۷۷۹۱۷۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مدیرکل آموزش وپرورش استان در همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در آخرین روز این هفته در یاسوج برگزار شد گفت:این تعداد با عنوان مدارس عاری از خطر در 126مدرسه، مهارت های مقابله ای در 158 مدرسه؛ مدارس مراقبت در 946 مدرسه و مهارت مراقبت از خود در672 مدرسه در حال اجراست.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه بیشتر این برنامه ها در دوره متوسطه اجرا می شود افزود:برگزاری کارگاه ویژه خانواده های دانش آموزان با عنوان سبک فرزند پروری، مهارت های زندگی، پیشگیری اولیه از اعتیاد در حال اجراست.
وی گفت:طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله به موقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر با همکاری سازمان بهزیستی در30آموزشگاه برگزار می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود:امسال برای 112هزار نفر از خانواده دانش آموزان؛90هزار دانش آموز و12هزار فرهنگی بسته های فرهنگی مشاوره ای توزیع شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت:مواد مخدر از ریشه های اساسی و مؤثر در ایجاد آسیب های اجتماعی است.
محمدی افزود:تذکر و آموزش به دانش آموزان آنان را برای مسئولیت پذیری و جامعه ای عاری از خطر آماده می کند.
وی گفت:مربیان و مشاوران مدارس می توانند به نحو مطلوب از دانش آموزان به عنوان سفیران اطلاع رسانی استفاده کنند.
ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت:دانش آموزان بهترین سفیران اطلاع رسانی به خانواده ها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هستند.
ابراهیم رستار دبیر این همایش نیز گفت:هزار و 200اثر در13رشته آسیب های اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارائه و 90اثر برتر وتجلیل شد.
در این همایش از مسئولان آموزش و پرورش استان به عنوان استان برتر کشوری از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد وادارات آموزش وپرورش بویراحمد، گچساران وبهمئی رتبه اول تا سوم استان رادر کمیته پیشگیری از اعتیاد کسب کردند.

ارسال نظرات