به مناسبت فرارسیدن اربعین و هفته بسیج ، یادواره شهدای دانش آموز هنرستان فنی شهید مطهری اردکان برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۷۹۹۲۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (علیه السلام) و هفته بسیج مستضعفین، یادواره شهدای دانش آموز هنرستان فنی شهید مطهری به همراه یادو خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در سخنانی به بیان اهمیت اربعین در احادیث و کلام ائمه پرداخت و اجتماع بزرگ زائران اربعین را نه تنها یک کار معنوی و سفارش شده از سوی اهل بیت(علیه السلام) عنوان کردبلکه آن را یک حماسه بی نظیر و یک اجتماع بزرگی که خار چشم دشمنان شده است دانست.

وی گفت : اگر پنجاه نفر در یک خیابانی سر و صدا کنند شبکه های ماهواره ای و لنز دوربین های آنها فوراً فیلم آن را پخش می کنند اما گویا امروز لنز دوربین آن ها تار شده است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ضمن یادآوری سابقه دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت : ما آمریکا را مستکبر می دانیم و اگر روزی آمریکا دست از خوی استکباری خود بردارد با او کنار می آییم و اگر دست برندارد وظیفه خود می دانیم که طبق آیات قرآن کریم در مقابل مستکبر بایستیم .

وی با اشاره به آیه شریفه 65 سوره مبارکه انفال درخصوص استقامت در مقابل زورگویان و مستکبران عالم گفت : اگر در مقابل مستکبرین عالم با عده کمی استقامت کردید ما شما را بر تعداد زیادی از آن ها غلبه خواهیم داددرصورتی که صابر باشید و دست از مقاومت برندارید.

در ادامه مراسم احمد هژبری یکی از آزادگان و رزمندگان جنگ تحمیلی، ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت : امروز عده ای به دنبال این هستند که به همه القاء کنند که آمریکا دشمن ما نیست و شرم دارند از این که پا روی پرچمش بگذارند و حتی شعار مرگ بر آمریکا بدهند آنها می گویند سازش با آمریکا باعث می شود مشکلات کشور ما حل بشود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء بویژه سردار شهید عاصی زاده به بیان خاطراتیازدوران دفاع مقدس پرداخت .

محمد اشرفیانگفت : جایگاه والای شهداء و نقش آنان در امنیت و پیشرفت کنونی و ثبات کشور در منطقه انکارناپذیر است .

در ابتدای این یادواره، ناصر فتوحی مدیر هنرستان شهید مطهری ضمن عرض خیر مقدم به کلیه حضار گزارش مختصری پیرامون هنرستان ارائه کرد .

عزاداری و سینه زنی در سوگ اربعین امام حسین(علیه السلام) و یارانش توسط حجت الاسلام واحدیان از دیگر برنامه های این یادواره بود.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ، مسئولین سازمان بسیج دانش آموزی استان و خانواده معظم شهداء و ایثارگران در هنرستان فنی شهید مطهری اردکان برگزار شد .


ارسال نظرات