جشنواره جهادگران علم و فن‌آوری کردستان با حضور جمعی از مبتکران و مخترعان کردستانی در آمفی تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۷۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در جشنواره جهادگران علم و فناوری که همزمان با آغاز هفته بسیج در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد اظهار داشت: علم مایه پیشرفت و سعادت جامعه می شود به شرط اینکه تولیدات و پیشرفت های علمی بر پایه عقل و تدبیر باشد.

وی ادامه داد: انسان دارای دو بعد ربانی و حیوانی است بنابراین اگر انسان ارزش های ربانی خود را تقویت کند به سمت سعادت دنیوی و اخروی حرکت می کند و در غیراینصورت در وادی نابودی غرق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: امروز تولیدات علمی که بر پایه ارزشهای انسانی و عقل صورت می گیرد می توان مایه سعادت را در جامعه فراهم کند و به همین دلیل خیلی مهم است که ارزشهای انسانی و اسلامی در جامعه ترویج داده شود و مسائل دینی در اولویت باشد.

وی بیان کرد: مسئله تربیت انسان یکی از موارد مهم به شمار می رود، چرا که اگر فردی بر پایه ارزشهای اسلامی تربیت شود در آینده نیز می تواند برای سعادت جامعه موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به اهمیت به کارگیری عقل و تدبیر در تمامی حوزه های بشری، یادآور شد: امروز کردستان در تمامی حوزه ها استانی ثروتمند به شمار می رود ولی متاسفانه به دلیل بی تدبیری از این ظرفیت ها استفاده نشده و امروز کردستان دارای بیشترین آمار بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه انسان هایی که دارای حکمت هستند از عقل عملی استفاده درستی انجام می دهند، تصریح کرد: استفاده درست از عقل ، باب تدبیر و تصمیم گیری درست را می گشاید و استفاده از تدبیر و عقل بسیاری از مشکلات و گرفتاریهای بشر را حل می کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به جهان بشریت،گفت: جمهوری اسلامی ایران با به خاک مالیدن پوزه ابرقدرتها و صهیونیست ها بزرگ ترین خدمات را به جهان بشریت عرضه داشته و به کشورهای ضعیف و فقیر کمک میکند.

وی گفت: بخش زیادی از اقتدار کنونی نظام اسلامی به برکت اختراعات و ابتکارات جوانان است پس لازم است حمایت ویژه ای از این جوانان انجام شود.

 
ارسال نظرات