رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی از جمله کمک های بسیج به دولت در سال های اخیر بوده که دولت روز به روز باید از بازوی توانای بسیج بیشتر استفاده کند.
کد خبر: ۸۷۸۲۳۳۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جشنواره مالک اشتر بسیج که صبح امروز برگزار شد، پیاده روی اربعین را مانور با عظمت عاشقان اباعبدالله(ع) خواند و گفت: این پیاده روی نمادی برای وحدت مسلمانان بود و جا دارد پذیرایی و مهمان نوازی مردم عراق و ارتش و پلیس و حشدالشعبی که امنیت بی‌نظیری را در این سرزمین پر از ناامنی برای زائران فراهم کردند، تشکر کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بسیج مایه عزت و اقتدار نظام است، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) نهال بسیج را کاشت و امروز می بینیم که بسیج ثمرات بسیار عظیمی را در 37 سال پس از انقلاب به بار آورده و توانسته بیشترین سهم را در امنیت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد و تمام ابعاد متعالی ملت به ارمغان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: واژه هایی که امام(ره) برای بسیج به کار می بردند نشان از عمق اعتماد ایشان به این نیروی مردمی بود و از جمله واژه های تاریخی که ایشان به کار بردند می توان به شجره طیبه، درخت عشق، میقات پابرهنگان، تربیت یافته شهدا، معراج پاک، اندیشه اسلامی و لشگر مخلص خدا استناد کرد. امام فرمودند تفکر بسیجی ندای دل نشینی است که برای هر کشور طنین انداز می شود و هر کشور با این ندا از شر دشمنان مصون خواهد بود.

سرلشکر باقری در همین خصوص تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه مسیر امام(ره) واژه هایی از جمله لشگر مخلص انقلاب و انقلابی ماندن و عملکر انقلابی بسیج را برای این تشکل بزرگ مردمی ذکر نمودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: اصول پنج گانه‌ای که رهبری درباره بسیج فرمودند تبدیل به منشور بسیج خواهد شد و بسیجیان بعنوان دستورالعمل آن را اجرا خواهند کرد.
 
باقری افزود: بسیج در برابر توطئه ها ایستاد و این توطئه ها را خنثی کرد که مایه مباهات و خوشحالی است که در بین فرماندهان بسیج عزیزانی که عمر و جوانی را خود را برای اعتلای جهان اسلام صرف کرده اند، هستم و این ثمره را باید حفظ کنیم و باید آن را محافظت کنیم.

وی افزود: دنیا در این موضوع دقیق شده و باید حواسمان جمع باشد و تقدیر می کنیم از برقرار کننده این مراسم و هفته خجسته بسیج که یاد و خاطره شهدای بسیج را زنده می کند و عملکرد بسیج را برای نسل های آینده تشریح می کند.

سردار باقری در ادامه گفت: کلام نافذ رهبری در روز گذشته جان ملت را تازه کرد و به حق، خطوط و نکات نابی اعلام کردند و با مجموعه سخنان طلایی که ایشان قبلا فرموده بودند، امیدواریم بتوانیم ظرف کوتاه مدت آن را اجرا کنیم و این معنویات و رشد آنها را شاهد باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بسیج طی سالهای گذشته به فرموده امام خامنه ای در حال شد و تعالی بوده و شاخص هایی که همه ساله ما مورد بررسی قرار می دهیم نشان دهنده این است که با وجود راه های طولانی که تاکنون پیموده ایم، راه طولانی دیگری در پیش رو داریم.

سرلشکر باقری با اشاره به تشکیل حلقه های صالحین بسیج گفت: از آرزوهای بسیار بزرگ علما و فقهای پیش از انقلاب تشکیل چنین چیزی بوده که یک سری نوجوان را از گمراهی خارج کرده و با بهره گیری از متون اسلامی و با استفاده از اساتید مجرب، عقل و اندیشه را افزایش دهند و با توجه به مبانی دینی، خداوند این نعمت را به انقلاب داده است. 
 
سرلشکر باقری با بیان اینکه کل ایران اسلامی تبدیل به بسیج شده است و باید بشود و باید در این مسیر به آن شتاب دهیم، گفت:بسیج جرقه خودش را زده و شعله آن در تمام جهان پیش رفته است.

وی افزود: تربیت نوجوانان انقلابی، همان یافته هایی است که از روحانیت است و مبانی و مفاهیم اسلام با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و از لحاظ دانش اسلامی پایان ناپذیر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: ما شاهد هستیم که بسیج، حداکثر تلاش را برای بقای تفکر اسلامی و روحانیت و اضافه کردن افراد به این بخش عظیم و ارزشی انجام می دهد و از مسئولین خواهش می کنیم که مسائل کشور را از سپاه و بسیج جدا نکنند تا از هر گونه انحراف و بی راهه مصون باشیم.

سرلشکر باقری تاکید کرد: رسیدن آمار بسیج به 25 میلیون نفر، بی سابقه است و با توجه به بیانات امام خامنه ای که فرمودند ملت ایران، ملت بسیجی است، باید گفت که هر فردی به طور بالقوه بسیجی است که هنر ماست که بتوانیم با روی خوش آنها را جذب کنیم و به میدان بیاوریم و آنها بتوانند اندیشه ورزی و تصمیم سازی کنند و در عرصه های تصمیم سازی توانایی های خود را بروز دهند.

وی ادامه داد: این سازمان ها، در هر فصل و رده ای که هستند باید عملیات ها و تاکتیک های خود را راهبردی کنند و هیچ گاه نباید کمیت بر کیفیت عملکرد بسیجیان غلبه کند؛ البته من می دانم مد نظر شما کسانی هستند که جان بر کف گرفتند و بسیج شدند و ما باید از خود بپرسیم که امام خامنه ای و انقلاب اسلامی در هر برهه به چه چیزی نیاز دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیجیان بدون هیچ چشم داشتی در عرصه های مختلف، فعالیت های خود را انجام دادند و باید در زمینه امربه معروف و نهی از منکر، به رسالت خودش ادامه دهد، گفت: مسئله امر به معروف مسئله بسیار مهمی است که اگر بسیج همت نکند، جا نمی افتد و اجرایی نمی شود و بسیج در این خصوص کارهای زیادی انجام داده است که باید آن را ادامه دهد.

سرلشکر باقری با اشاره به اهمیت بسیج خواهران، تاکید کرد: حضرت امام (ره) برترین جایگاه و والاترین درجات را برای زنان در جامعه اسلامی قائل بودند و همان طور که در قرآن و دین و شریعت ما بیان شده است، زنان از جایگاه و برتری ویژه ای برخوردار هستند و خواهران بسیجی باید مطالبه رهبری در مورد بنیان خانواده، رشد جمعیت و مسائل فرهنگی را به سرعت پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج باید در جامعه علمی هم، فعال و موثر باشد، ابراز داشت: بسیجی باید بصیرت و دانش هر علمی که در آن تحصیل کرده است را داشته باشد و برای رشد علمی و سرعت بخشی به آن تلاش کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بنده در نمایشگاه های گذشته، رشد علمی بسیجیان را دیده ام که اگر به آنها توجه و کمی حمایت از طرف ما معطوف گردد، آنها می توانند پیشرفت های خود را بهتر به نمایش در بیاورند.

باقری خاطر نشان کرد: ایجاد بسیج اقشار در دوره کنونی، کار بسیار خوبی بود و بسیجیان ضمن حفظ فکری و معنوی به لحاظ خط ولایی در بسیاری از بخش ها بالاتر هستند.

وی افزود: به نظر من بسیج به عنوان محلی برای رشد کودکان و تربیت نسل های آینده بسیج است و این نقش باید روز به روز پیشرفت کند و تقویت شود و به جرات می توان گفت که موقعیت پایگاه های بسیج مساجد به دلیل حضور روحانیت در مسجد، با برخی پایگاه های دیگر قابل مقایسه نیست.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رویکرد نظامی و رزمی در بسیج از مسئولیت های مهم بسیجیان است، افزود: این رویکرد بسیج برای ارتقا امنیت و ایجاد اقتدار درارکان جمهوری اسلامی باید تقویت گردد چراکه امروزه تهدیدات شکل های متفاوتی به خود گرفته است و تهدیدات فضای مجازی، تهدیدات سایبری و تهدیدات تروریستی جزو این تهدیدات به حساب می آیند که بسیجیان باید بتوانند خود را در این امر بروز کرده تا توانایی مقابله را داشته باشند.

 
وی به اشتیاق بسیجیان برای حضور در جبهه های مقابله با تروریست های تکفیری اشاره کرد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند هزاران بسیجی مشتاق حضور در جبهه های سوریه و عراق برای مبارزه با تکفیری ها هستند؛ هم اکنون نیز دشمن حضور بسیجیان در جبهه های مبارزه با تکفیری ها را در عراق و سوریه می بیند و می فهمد که در اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است.

باقری در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت های بسیج، اذعان کرد: اردوهای بسیج نیاز به پشتیبانی دارد، مشکلات لجستیکی، لباس، اقلام مصرفی و مهمات این نیروی مردمی باید مرتفع گردد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: اجرای اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، انجام فعالیت های عمرانی و اشتغال زایی از جمله کمک های بسیج به دولت در سال های اخیر بوده که دولت روز به روز باید از بازوی توانای بسیج بیشتر استفاده کند.

وی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور توسط بسیج گفت: امروزه راهیان نور به 6میلیون سفر در سال رسیده است و این امکان فراهم شده که ملت انقلابی بتواند در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جا پای شهدای انقلاب بگذارند و سرگذشت و تاریخچه رشادت‌های رزمندگان بسیجی را ببینند و با روحیه و جانی تازه به کار و زندگی خود بازگردند. من از تمام افرادی که این زیرساخت را فراهم کرده اند علل الخصوص سردار نقدی و سردار فضلی صمیمانه تشکر می کنم.

باقری اضافه کرد: دیگر سازمان ها و ارگان ها نیز باید از این روحیه بسیجی الگوبرداری کنند؛ یکی از این مسائل الگوبرداری در کاهش تلفات رانندگی است که اگر روحیه بسیجی را در آن جا پیاده سازی کنند توفیقات خوبی حاصل می شود.

وی به پرورش نخبگان علمی در مجموعه بسیج اشاره کرد و گفت: از این نخبگان باید در اتاق های فکر و اندیشه و برنامه ریزی در مسائل داخلی و منطقه ای استفاده کنیم، مسئولین رأس بسیج هم باید به نخبگان میدان دهند چراکه هیچ مسئله ای نیست که به دست نخبگان داخلی نتوان آن را در کشور حل کرد، این مطالبه رهبری است و باید با جدید تمام دنبال شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه فضای مجازی به تعبیر رهبر انقلاب به فضای واقعی تری تبدیل شده است اذعان کرد: بسیج باید از این فضا به عنوان یک فرصت استفاده کند و آن را به حسنات تبدیل کند، اکنون با شبکه شباب و کارهایی که بسیج در فضای مجازی انجام داده و با تقویت آن می توان این فرصت سازی را ایجاد نمود.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت های مجموعه بسیج، گفت: آنچه از سوی بسیج انجام شده بیش از حد تصور است اما در آنچه از سوی ما باید صورت می گرفته کوتاهی شده که امیدورام خداوند این قصور ما را ببخشد و با تلاش شما و هدایت رهبر انقلاب، هر روز این تفکر بسیجی بیش از پیش فراگیرشود. 

ارسال نظرات