اقتصاددان و نظریه‌پرداز اقتصاد مقاومتی در جمع دانشجویان کردستانی

اقتصاد مقاومتی الگویی دقیق به ثمر نشاندن ظرفیت های اقتصادی کشور است

اقتصاددان برجسته کشوری گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر فلج کردن ماشین جنگ اقتصادی آمریکا و غرب، الگویی دقیق است برای به فعلیت رساندن ظرفیت های فوق العاده اقتصادی ایران اسلامی.
کد خبر: ۸۷۸۲۳۷۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت اله عبدالملکی اقتصاددان و نظریه‌پرداز اقتصاد مقاومتی در گردهمایی انقلابیون که عصر روز گذشته در دانشگاه کردستان برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی است که قدرت اقتصاد ملی را افزایش می‌دهد؛ گفت: تبدیل شدن ایران به دومین قدرت اقتصادی جهان افسانه نیست بلکه با ایمان، خودباوری، اتکا به قوای درونی و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی این امر به حقیقت می‌پیوندد.

 

عبدالملکی با بیان اینکه تنها راه حل ترمیم اقتصاد، اقتصاد مقاومتی برگرفته از مکتب اقتصادی اسلام است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی متناسب با شرایط کنونی ایران و جهان، عینیت بخشنده نظام اسلامی است و همان چیزی خواهد بود که انقلاب از اول به دنبال آن است

 

وی مهمترین عامل موفقیت تحریم‌های آمریکایی را ناکارآمدی اقتصاد داخلی ایران اعلام کرد و افزود: امید آمریکا به الگوی نامطلوب مصرف، تولید و مدیریت اقتصادی در ایران است که باید با همه توان این نقاط ضعف را تقویت کنیم.

 

حجت الله عبدالملکی گفت: مساله اصلی امریکا با انقلاب اسلامی دعوا بر سر تمدن سازی است؛ جهان استکبار (به ریاست آمریکا) در گیر یک رویارویی عمیق و مبنایی با اسلام است، البته نه اسلامی بی خاصیت و بی موضع، بلکه اسلام تمدن ساز.


وی افزود:  آرمان انقلاب اسلامی ایران، برپایی "تمدن نوین اسلامی” است , برنامه ای که طی حدود چهار ده هرچند نه با سرعت ایده آل، اما به شکلی محسوس و قابل قبول به پیش رفته است و هم اکنون ملت های مسلمان را آماده جنبشی بزرگ برای برپایی این تمدن نموده ا ست.


وی گفت: آمریکایی ها آن زمانی بر جنگ اقتصادی پافشاری می کنند که از یک سو خود را شکسته خورده همه جنگ های قبل می بینند و راهی بجز جنگ اقتصادی در پیش رو نمی بینند و از سوی دیگر، تحقق قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی را در کنار فرهنگ و علم، تکمیل کننده ارکان سه گانه تمدنی نوین اسلامی می دانند و مادامی که اقتصاد ایران را شکست پذیر ببینند، دست از این جنگ بر نمی دارند .


عبدالملکی تصریح کرد: ابزارهای اصلی آمریکا در نبرد اقتصادی با جمهوری اسلامی (با هدف جلوگیری از تحقق تمدن نوین اسلامی)  تحریم و نفوذ است و تنها رهیافت جمهوری اسلامی در این کارزار چیزی نیست بجز ” اقتصاد مقاومتی


وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی علاوه بر فلج کردن ماشین جنگ اقتصادی آمریکا و غرب، الگویی دقیق است برای به فعلیت رساندن ظرفیت های فوق العاده اقتصادی ایران اسلامی.

 

 اقتصاددان مطرح کشوری ادامه داد: از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است تا اشتغال پایدار و رفاه و ثروت برای مردم به دست آید. توجه به تولید ملی به معنای مبارزه با رکود و افزایش رونق اقتصادی و در نتیجه آن کاهش تورم است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار