خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین مقتدایی گفت: آیا دین همه اش تکلیف مداری است ویا چیز های دیگری نیز وجو داد، همه زیبایی هایی که در دین وجو دارد برای خود انسان است ونه خداوند متعال، باید نشانه ای دین را با عقل مداری جستجو کرد.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ حجت الاسلام والمسلمین مقتدایی نمایندگی ولی فقیه در سپاه مانه وسملقان در کرسی آزاد اندیشی که به همت بسیج دانشجویی مانه وسملقان با محور امر به معروف ونهی از منکر در دانشگاه پیام نور آشخانه برگزار شده بود گفت: انسان باید رفتار و گفتارش یکی باشد واین گونه نباشد که تا در آزمون مشکلات قرار بگیرد بگوید این مشکلات فقط برای من است ونه برای دیگران.

وی افزود:قبل از انجام واجبات باید به مقدمات آن توجه کرد، مقدمه امر به معروف دینداری ودین مداری است وتا وقتی که خدا را قبول نداشته باشیم اساسا نمی توان امر به معروف انجام داد.

مقتدایی با طرح این سوال که تا چه میزان درباره دین داری تحقیق کرده ایم؟ ادامه داد: این سوالی است که ابتدا باید خودمان پاسخ بدهیم وبعد به دنبال پاسخگویی دیگران باشیم.

وی اظهار کرد: آیا دین همه اش تکلیف مداری است ویا نه چیز های دیگر نیز وجو داد، همه زیبایی هایی که در دین وجو دارد برای خود انسان است ونه خداوند متعال، باید نشانه ای دین را با عقل مداری جستجو کرد.

مقتدایی بیان داشت:برای مثال در کشور سوئد از ابتدای تولد برای کودک برنامه ریزی شده است وزندگی ای طبق برنامه داردو همه چیز در دنیا محیا است اما چه می شود که آمار خود کشی در این کشور بالاست؟

وی افزود:دین به ما نشان می دهد که اگر به عاقبت کار توجه نکنیم وبه عالم دیگر اعتقاد نداشته باشیم زندگی عملا بی فایده است و به پوچی میرسد وهمین می شود که خود کشی میکند.

مقتدایی تصریح کرد: ادیان زیادی در دنیای امروز وجود دارند اما آن دینی خوب است که با طبع انسان سازگار بوده وبا عقل او همخوانی داشته باشد از همین روست که شما در دین اسلام ذره ای تضاد میان دین وعقل را نمی توانید بیابید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها