خبرهای داغ:

قاضی‌پور از اجرای حکم حبس خبرنگار خاطی اعلام گذشت کرد

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از حبس ۴ ماهه خبرنگار خاطی که در ایام انتخابات مجلس دهم به جرم نشر اکاذیب مرتکب شده بود اعلام گذشت کرد.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۱۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبری غیر رسمی و بدون منبع در مورد نادر قاضی پور، نماینده سه دوره مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از رد صلاحیت او می‌کرد.

بر اساس پیگیریها و شکایتی که از سوی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت منشاء این خبر کذب، یک کانال تلگرامی مربوط به سایت خبری تحلیلی محلی آینانیوز اعلام شد که متعاقب آن شکایت این نماینده مجلس از حامد عطایی خبرنگار منتشر کننده این خبر در دادگستری ارومیه انجام شد.

پس از طی مراحل قضایی در نهایت خبرنگار موصوف به دلیل انتشار خبر کذب به تحمل 4 ماه حبس تعزیزی از سوی دادگاه محکوم شد.

ر پی صدور این حکم و نزدیک شدن به زمان اجرای آن خبرنگاران آذربایجان غربی با تشکیل کمپین صنفی "آشتی با خبرنگار" تلاش کردند رضایت نادر قاضی پور را اخذ کرده و وی را از اجرای حکم حبس چهار ماهه یک خبرنگار منصرف کنند.

در دومین جلسه نمایندگان این کمپین با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر وی تشکیل شد بالاخره نادر قاضی پور رسماً از حق قانونی خود اعلام گذشت کرد.

خبر مربوط به این ماجرا در روزهای اخیر دستمایه تحرکات رسانه‌های وابسته به جبهه استکباری غرب مبنی بر فقدان آزادیهای رسانه‌ای در ایران شده بود که با اعلام رضایت نادر قاضی پور این بهانه از آنان گرفته شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار