خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌ غربی گفت: آذربایجان‌ غربی نخستین استان کشور در اجرای نیات واقفان بوده و تاکنون ۸۱ درصد نیات واقفان اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۱۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف برگزار شد با تبریک این هفته اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی در صدد تعمیر، مرمت، حفظ و بازسازی کامل بقاع متبرکه و امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی از بازسازی بقعه حضرت عباس(ع) در میاندوآب خبر داد و گفت: این بقعه با زیربنای هفت هزار و 780 متر مربع در سه طبقه و در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پایان عملیات عمرانی پروژه‌های موقوفات حاج عزیز پریخانی و سیدجمال‌الدین شهرستان بوکان تصریح کرد: علاوه بر آن فاز نخست پروژه حاج عبدالکریم خوی نیز در همین هفته افتتاح می‌شود.

جوانبخت با اشاره به مشخصات این پروژه‌ها بیان کرد: پروژه حاج عزیز پریخانی در یک هزار و 310 متر مربع زیربنا شامل هشت واحد مسکونی در پنج طبقه بوده و از سوی دیگر پروژه بوکان با 808 متر مربع شامل 9 واحد تجاری و سه واحد درمانی و پروژه حاج عبدالکریم خوی نیز با دو هزار و 163 متر مربع زیربنا در شش واحد تجاری و 12 واحد مسکونی است که واحدهای تجاری آن در هفته وقف و واحدهای مسکونی آن تا آخر سال افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی از کلنگ‌زنی سه پروژه عمرانی در خیابان البرز ارومیه خبر داد و افزود: این پروژه در سه قطعه و 30 واحد مسکونی بوده و تا سال 96 به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر بررسی پرونده‌های حقوقی پیش از ارجاع به محاکم قضایی تصریح کرد: تاکنون 21 مورد حکم به نفع موقوفات اجرا شده و اجرای حکم خلع ید 52 هکتار از اراضی آبی و دیم تکاب نیز صورت گرفته است.

جوانبخت گفت: علاوه بر آن، اجرای حکم وقف تصرف پنج هکتار از موقوفات خوی و اخذ حکم وقفیت برای املاک شهرستان خوی نیز از سایر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

5000 هزار موقوفه آذربایجان غربی دارای سند شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی از تهیه نقشه UTM یازده روستای استان خبر داد و افزود: این روستاها در شهرستان‌های خوی، ارومیه، سلماس و تکاب قرار داشته و در این باره هم اکنون حدود پنج هزار از موقوفات استان دارای سند است که این خود گام بلندی در ثبت مالکیت در استان به شمار می‌رود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه آذربایجان‌غربی نخستین استان کشور در اجرای نیات واقفان است تصریح کرد: در این رابطه 81 درصد نیات واقفان اجرایی شده است.

جوانبخت با اشاره به اینکه از جمله افتخارات اوقاف ایجاد وقف‌های جدید بوده است گفت: در سال گذشته 192 موقوفه و امسال 125 وقف جدید در استان آذربایجان‌غربی ایجاد شده است.

ثبت نام 15 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد و افزود: در این زمینه تاکنون 15 هزار و 777 نفر ثبت نام کرده‌ و علاوه بر آن در سال آینده، آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم است.

جوانبخت با اشاره به درصد رقبات مسکونی استان بیان کرد: هم اکنون 15 هزار و 616 رقبه با کاربری مسکونی، 44 درصد رقبات را تشکیل داده و 10 هزار و 231 رقبه با کاربری کشاورزی با 29 درصد و سه هزار و 800 رقبه تجاری مذهبی با 11 درصد در استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون کل موقوفات استان آذربایجان‌غربی 282 میلیون و 90 هزار متر مربع است.

مسجد جامع نقده افتتاح می شود

وی افتتاح مسجد جامع نقده را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وقف عنوان کرد و افزود: در این هفته همایش یاوران وقف نیز در شهرستان‌های شوط و میاندوآب برگزار می‌شود.

به گفته جوانبخت هم‌اکنون اعتبارات تملک و سرمایه‌ای استان به مبلغ یک میلیارد و 930 میلیون تومان برای تعمیر اساسی مساجد شهرستان‌های استان به تصویب رسیده است.

ارسال نظرات